PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 184--195
Tytuł artykułu

Analiza pozycji strategicznej w kształtowaniu strategii rozwoju studium przypadku TVN S.A. Grupa ITI

Warianty tytułu
An Analysis of the Strategic Position in Creating a Development Strategy - the Case of TVN S.A. ITI Group
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawowym wyzwaniem, jakie staje przed kadrą kierowniczą każdego przedsiębiorstwa, jest radykalna poprawa zarządzania, po to, aby stanowiło ono kreatywną siłę przemian i wzrostu efektywności. Według badań World Competitiveness Standards Institute, w Polsce wciąż istnieje "luka zarządzania", a kierunkiem poszukiwań podniesienia konkurencyjności jest doskonalenie zarządzania. Doskonalenie to musi objąć wszystkie dziedziny i poziomy zarządzania, a szczególnie zarządzanie strategiczne, będące procesem nastawionym na przyszłość. Obranie optymalnej strategii przedsiębiorstwa powinno być poprzedzone gruntowną analizą strategiczną. Omawiany przypadek dotyczy analizy funkcjonowania grupy medialnej TVN (TVN S.A. Grupa ITI) w obszarze strategicznym, z oceną implementacji narzędzi analizy strategicznej w badanym podmiocie z punktu widzenia tworzenia strategii jego rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
The major challenge faced by the executives of all companies is a break-through improvement in management systems aimed to constitute a creative driver of changes and increased effectiveness. The research of World Competitiveness Standards Institute indicates the existing "management gap" in our country, suggesting necessary changes aimed to increase competitiveness as a result of improved management systems. Improvement efforts should focus on all management areas and levels, especially strategic management - a future-oriented process. The choice of an optimal corporate strategy should be preceded by an in-depth strategic analysis. The paper presents the case of the business operations of TVN (TVN S.A. ITI Group) in the context of its strategic undertakings and the development of a strategy for its future expansion. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
184--195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Ansoff H.I., 1985, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Drucker P.E., 1994, Menedżer skuteczny, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Gierszewska G., Romanowska M., 2003, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • Griffin R.W., 2007, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kasiewicz S. (red.), 2004, Teoria przedsiębiorstwa, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
  • Kotler Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • Krupski R., 2003, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Obłój K., 2007, Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
  • Penc-Pietrzak I., 2000, Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo PSB w Krakowie, Kraków.
  • Pierścionek Z., 2007, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R. Jr., 2001, Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Urbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H. (red.), 2007, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.