PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 518--527
Tytuł artykułu

Bariery w komunikacji marketingowej śwaidczeniobiorców z pacjentami

Autorzy
Warianty tytułu
Barriers to Market Communication Between Health Care Providers and Patients.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskaznie, że nie są spełnione podstawowe warunki dla komunikowania się rynkowego polskich świadczeniodawców (zakładów opieki zdrowotnej oraz praktyk lekarskich i pielęgniarskich) z pacjentami. Wskazuje się również, ze nawet jeśliby zostały zliberalizowane regulacje prowadzenia działań marketingowych w zakładach opieki zdrowotnej, to w warunkach istniejących sposobów zasilania finansowego świadczeniodawców podejmowanie aktywności w zakresie reklam byłoby dla tychże świadczeniodawców ekonomicznie nieopłacalne. (fragment tekstu)
EN
The aim of the paper is to demonstrate that basic prerequisites for effective market communication between Polish health care providers (integrated health care units, physician and nurse private practices) and their patients are not met. It is stated in the paper that even if legal regulations concerning marketing practices in and by health care providers were substantially liberalized , economic effectiveness of marketing projects and actions undertaken by health care providers would be negative due to the existing system of financing of health care providers in Poland. This is the system of financing responsible for keeping considerable asymmetry of information between the health care providers and patients intact. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
518--527
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Arrow K.J., Uncertainty and the Welfare Economics of Medical Care, The American Economic Review vol. LIII (5), December 1963.
  • Brzeziński B., Etyka lekarska, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2002.
  • Calfee J.E., Public Policy Issues in Direct-to Consumer Advertising of Prescription Drugs, Journal of Public Policy and Marketing vol. 21 (2), 2002.
  • Donohue J., A History of Drug Advertising: The Evolving Roles of Consumers and Consumer Protection, The Millbank Quarterly vol. 84 (4), 2006.
  • Hoek J., Gendall P., DTC Down Under: An Alternative Perspective and Regulatory Framework, Journal of Public Policy and Marketing vol. 18 (2), 2002.
  • Narhi U., Helakorpi S., Sources of Medicine Information in Finland, Health Policy vol. 84, 2007.
  • Nojszewska E., Miller J., Raport otwarcia - System ochrony zdrowia w Polsce, Konferencja TEP, "Tendencje i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki", Warszawa 2007.
  • Rek T., Zgodnie z prawem ZOZ nie może się reklamować, Gazeta Prawna 28.10.2008.
  • Sillence E., Briggs P, Harris P.R., Fishwick L., How do Patients Evaluate and Make Use of Online Health Information, Social Science & Medicine vol. 64, 2007.
  • Weaver III J.B., Thompson N.J., Weaver S.S., Hopkins G.L., Healthcare Non-adherence Decisions and Internet Health Information, Computers in Human Behavior vol. 25, 2009.
  • Ustawa z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2004, nr 173, poz. 1807).
  • Ustawa z dnia 5 grudnia 1996 roku o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tekst jednolity Dz.U. 2008, nr 136, poz. 857).
  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. 2003,nr 153, poz. 1503 z późn. zm.).
  • Żelichowski M., Reklama praktyki lekarskiej, Medycyna Praktyczna 2009, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194949

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.