Warianty tytułu
Barriers to International Expansion of Retailers
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł dotyczy barier ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw handlu detalicznego. W artykule została przedstawiona klasyfikacja tych barier na podstawie kilku kryteriów. Następnie opisano rodzaje tych barier. W dalszej części artykułu przeanalizowano sposoby przezwyciężania barier ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw handlu detalicznego. Między innymi zostały przeanalizowane możliwości pokonywania tych barier za pomocą działań marketingowych przedsiębiorstw handlu detalicznego. Na końcu przedstawiono wnioski i propozycje dalszych badań. (abstrakt oryginalny)
The article concerns barriers to international expansion of retailers. It describes classification of these barriers on the basis of several criteria. Further on kinds of these barriers are described. The next part of the article analyses ways of overcoming the barriers to international expansion of retailers. Among other things, possibilities to overcome these barriers by means of marketing activities of retailers are analysed. Finally, conclusions and proposals of directions of further research are presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
83--92
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Au-Yeung, A., Henley, J.S., 2003, Internationalisation strategy: in pursuit of the China retail market, European Business Journal, no. 1.
- Colla, E., 2003, International expansion and strategies of discount grocery retailers: the winning models, International Journal of Retail & Distribution Management, no. 1.
- Domański, T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódź.
- Duliniec, E., 2007, Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, w: E. Duliniec (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH, Warszawa.
- Duliniec, E., 2009, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
- Evans, J., Bridson, K., 2005, Explaining retail offer adaptation through psychic distance, International Journal of Retail & Distribution Management, no. 1.
- Evans, J., Bridson, K., Byrom, J., Medway, D., 2008, Revisiting retail internationalization: drivers, impediments and business strategy, International Journal of Retail and Distribution Management, no. 4.
- Hutchinson, K., Quinn, B., Alexander, N., 2006, SME retailer internationalisation: case study evidence from british retailers, International Marketing Review, no. 1.
- Myers, H., Alexander, N., 2007, The role of retail internationalisation in the establishment of a European retail structure, International Journal of Retail & Distribution Management, no. 1.
- Pilarczyk, B., Sławińska, M., Mruk, H., 2001, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.
- Quinn, B., Hutchinson, K., Alexander, N., Doherty, A.M., 2009, Retailer internationalization: overcoming barriers to expansion, The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, no. 3.
- Wiktor, J.W., Oczkowska, R., Żbikowska, A., 2008, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa.
- Wit, B. de, Meyer, R., 2007, Synteza strategii, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196035