PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 175 | 145--152
Tytuł artykułu

W jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa handlowego tworzy wartość dla udziałowców?

Autorzy
Warianty tytułu
How Reputation Creates Value for Shareholders in Retail Business?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ponieważ nie jest do końca jasne, czy to reputacja przyczynia się do większych zysków udziałowców, czy większe zyski udziałowców poprawiają reputację przedsiębiorstwa handlowego, autor niniejszego artykułu próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa wpływa na trzy czynniki tworzenia wartości i przekłada się na planowane przepływy gotówki. Stwierdzenia przedstawione w artykule nie powinny być traktowane jako definitywne, gdyż są oparte nie na empirycznych badaniach, lecz na studiach literaturowych przeprowadzonych w obszarze marek produktowych, marek korporacyjnych oraz reputacji przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
Since it is not clear whether corporate reputation creates profits to stockholders or whether greater stockholders' profits create reputation, the paper attempts to answer a question "how corporate reputation influences value creation factors and increases discounted cash flows?". The statements presented in this paper should not be treated as definite since they are loaded with the element of conscious speculation. The theses are not based on empirical research but rather on literature studies in the area of product and corporate brands as well as corporate reputation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
145--152
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Barney, J.B., 2001, Is the resource-based view a useful perspective for strategic management research? Yes, Academy of Management Review, no. 26(1).
  • Black, A., Wright, P., Bachman, J., Davies, J., 1998, In Search of Shareholder Value, Chapter 5 FT Pitman, London.
  • Burnham, T., 2005, Mean Markets and Lizard Brains, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  • Copland, T., Koller, T., Murrin, J., 2000, Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, New York.
  • Dowling, G., 2002, How good corporate reputation create corporate value, Corporate Reputation Review, vol. 9, no. 2.
  • Doyle, P., 2003, Marketing wartości, Felberg, Warszawa.
  • Fombrum, C.J., Van Riel, C.B.M., 2004, Fame and Fortune, FT Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  • Keller, K.L., 1998, Strategic Brand Management, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  • Milgrom, P., Roberts, J., 1992, Economics, Organization & Management, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
  • Roberts, P.W., Dowling, G.R., 2002, Corporate reputation and sustained surerior financial performance, Strategic Management Journal, no. 23(12).
  • Rossiter, J., Percy, L., 1997, Advertising Communications and Promotion Management, McGraw Hill, New York.
  • Sabate, J.M., Puente, E., 2003, Empirical analysis ofthe relationship between corporate reputation and financial performance: a survey of the literature, Corporate Reputation Review, no. 6(2).
  • Schultz, M., Chernantony, L., 2002, Corporate branding, Corporate Reputation Review, Special Issue, 5 (2 and 3).
  • Srivastava, R.K., Shervani, T.A., Fahey, L., 1998, Market-based assets and shareholder value: a framework for analysis, Journal of Marketing, no. 62(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.