PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 175 | 188--197
Tytuł artykułu

Czynniki rozwoju handlu elektronicznego w przedsiębiorstwach

Autorzy
Warianty tytułu
Development Factors of Electronic Commerce in Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozpoczęcie działalności handlowej w Internecie wymaga poznania szans i zagrożeń rozwoju handlu elektronicznego. Brak przeprowadzanej analizy uwarunkowań rozwoju handlu elektronicznego, a także szans i zagrożeń wynikających z prowadzenia tej formy handlu skutkuje niedostatecznym wykorzystaniem jego potencjału przez przedsiębiorstwa. W referacie zostały omówione czynniki makroekonomiczne, które w największym stopniu warunkują intensywność rozwoju handlu elektronicznego. Ponadto zwrócono uwagę na czynniki, które wywołują niepewność oraz nieufność wśród potencjalnych uczestników e-handlu. (abstrakt oryginalny)
EN
Internet trading start-up requires recognition of opportunities and risks connected with electronic commerce development. Lack of a thorough analysis of electronic commerce conditions and limitations, as well as opportunities and threats arising from this form of trade, results in insufficient use of electronic commerce potential by enterprises. In this paper, the macroeconomic factors that have the greatest influence on the intensity of electronic commerce development are discussed. In addition, some attention is paid to factors that cause uncertainty and distrust among potential users of electronic commerce. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
188--197
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Chudzik, M., Frań, A., Grzywacz, A., Korus, K., Spyra, M., 2005, Prawo handlu elektronicznego, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Kraków.
  • Dąbrowska, A., Janoś-Kresło, M., Wódkowski, A., 2009, E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa.
  • Dobiegała-Korona, B., Doligalski, T., Korona, B., 2004, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa.
  • Gierszewska, G., Romanowska, M., 2003, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  • GUS, Urząd Statystyczny w Szczecinie, 2010, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, Informacje i Opracowania Statystyczne.
  • http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk83.php [dostęp; 24.05.2006].
  • http://www.internetworldstats.com/stats.htm [dostęp: 2.01.2011].
  • http://www/tradiss.pl/podpis-elektroniczny [dostęp: 20.03.2011].
  • Instytut Logistyki i Magazynowania, 2004, Elektroniczna Gospodarka w Polsce RAPORT 2004, Poznań.
  • Kędzior, Z., 1997, Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw, prawidłowości, determinanty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Kramer, J., 1995, Metody przydatne do budowania podstaw strategii przedsiębiorstwa, w: L.L. Żabiński, Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej. Podstawy - metody - dylematy. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Maciejewski, T., 2004, Firma w Internecie, OE, Kraków.
  • Mącik, R., 2008, Wybrane determinanty skłonności do zakupów internetowych, w: G. Sobczyk (red.), Współczesny marketing. Trendy. Działania, PWE, Warszawa.
  • Olszak, C.M. (red), 2005, Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Remi, M., 2000, Intranet jako narzędzie komunikacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, w: Z. Kędzior (red.), Marketing - współczesne obszary badania i zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Rokita, J., 2005, Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa.
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej, Dz.U. 2010, nr 249, poz. 1661.
  • Sullivan, M., Adcock, D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, OE, Kraków.
  • Szulce, H., Mruk, H., Sojkin, B., 1989, Handel w gospodarce narodowej (uwarunkowania i perspektywy), P WE, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz.U. 1997, nr 133, poz. 883.
  • Ustawa z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym, Dz.U. 2001, nr 130, poz. 1450.
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz.U. 2002, nr 144, poz. 1204.
  • Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych, Dz.U. 2002, nr 169, poz. 1385.
  • Windham, L., Orton, K., 2001, Dusza nowego konsumenta, postawy, zachowania i preferencje e-klientów, CeDeWu, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196059

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.