PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 21--34
Tytuł artykułu

Mechanizm rynkowy i jego funkcjonowanie

Autorzy
Warianty tytułu
Market Mechanism and its Functioning
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono istotę, cechy i funkcje mechanizmu rynkowego, interakcje pomiędzy podmiotami rynkowymi, typy dostosowań i rodzaje konkurencji w mechanizmie rynkowym, cenę i jej wpływ na alokację zasobów oraz związek własności z mechanizmem rynkowym.
EN
This paper presents the basic functions of the market mechanism with its distinctive features. The author had described and briefly justified analogy of a market, then he defined a term of the market mechanism. Market interactions and adaptations are the subject of the next part. More attention has been paid on the competition in the market economy, informative and stimulating rules of the prices. Moreover, the paper indicates the structure of property as having a decisive role in the appearance of the market mechanism. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Balcerowicz L.: Socjalizm, kapitalizm, transformacja. PWE, Warszawa 1992, s. 102.
  • Butra J., Janowski A., Kicki J., Siewierski S., Wenielista K.: Przedsiębiorstwo i jego otoczenie w gospodarce rynkowej. Wyd. Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energetyki PAN, Kraków 1999, s. 267-268.
  • Kornai J.: Anti-Equilibrium. PWN, Warszawa 1977, s. 77-95.
  • Kornai J.: Niedobór w gospodarce. PWE, Warszawa 1985, s. 99-121.
  • Linek S.: Przesłanki i rola przemian własnościowych w Polsce. [w:] Stosunki własnościowe a mechanizm funkcjonowania gospodarki polskiej. Zeszyty Naukowe WSP, Opole 1992, s. 96-101.
  • Lipowski A.: Mechanizm rynkowy w gospodarce polskiej. PWN, Warszawa 1988, s. 9-12.
  • Milewski R.: Gospodarka krajów rozwiniętych kapitalizmu. [w:] Elementarne zagadnienia ekonomii. Praca zbiorowa pod red. R. Milewskiego. PWN, Warszawa 1999, s. 65-67.
  • Morgan G.: Obrazy organizacji. PWN, Warszawa 1997, s. 403.
  • Mujżel J.: Przekształcenia własnościowe w Polsce. Poltext, Warszawa 1993, s. 48.
  • Nasiłowski M.: System rynkowy. Key Text, Warszawa 1998, s. 57.
  • Płoszejski P.: Paradygmat nauk organizacyjnych. W kierunku nowej metafory. [w:] Przedmiot, metoda, paradygmat nauki organizacji i zarządzania. Praca zbiorowa pod red. L. Krzyżanowskiego. Wyd. Instytutu Organizacji i Zarządzania, Warszawa 1988, s. 91-92.
  • Wilczyński W.: Ekonomia i polityka gospodarcza okresu transformacji. Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Warszawa-Poznań 1996, s. 70-71.
  • Żabiński L.: Metafory organizacji jako podstawa identyfikacji i analizy orientacji marketingowej przedsiębiorstwa. [w:] Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych w sektorach rozwojowych i innowacyjnych. Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Katowice 1999, s. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196149

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.