PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 6 | nr 184 | 171--178
Tytuł artykułu

Determinants of Well-Being and Welfare

Warianty tytułu
Determinanty dobrostanu i dobrobytu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Ludzie zazwyczaj sądzą, że pieniądze są najważniejszym czynnikiem, który sprawia, że są szczęśliwi. Jest jednak cała gama innych czynników społeczno-demograficznych, ekologicznych, kulturowych czy psychologicznych, które mogą oddziaływać na nasze poczucie dobrostanu i dobrobytu. Jednak problem z uszczęśliwianiem ludzi polega na tym, że te same działania jedni będą postrzegali pozytywnie, a inni negatywnie. Niniejszy artykuł przedstawia, w jaki sposób wymienione czynniki mogą oddziaływać na dobrostan, dobrobyt i poczucie szczęścia. Wiedza ta ma wymiar nie tylko poglądowy, ale może być bardzo użyteczna z punktu widzenia władz podejmujących decyzje o zmianach natury ekonomicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
People tend to think that money is the most important factor that make them happy. But not only do economic factors influence our happiness. There are lots of socio-demographic, ecological, cultural or psychological factors that determine our well-being and welfare. However, the problem with happiness is that the same actions can make one person happy but not another. This article presents in what ways all the aforementioned factors can determine our well-being, welfare and influence our happiness. Except for a pure educational use, this knowledge can be very useful for government while deciding about economic changes. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
171--178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University, Poland
Bibliografia
  • Barometr nastrojów ekonomicznych. Kwiecień 2010 (2010), Pentor Research International, Warszawa.
  • Czapiński J., Panek T. (eds.) (2009), Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa.
  • Easterlin R. (1974), Does economic growth improve the human lot?, [in:] P. David, M. Reder (eds.) Nations and Households in Economic Growth, Academic Press, New York.
  • Foroohor R. (2007), The joy of economics, Newsweek, No. 5.
  • Frey B., Stutzer A. (2002), Happiness and Economics. How the Economy and Institutions Affect Wellbeing, Princeton University NJ and Oxford.
  • Frey B., Stutzer A. (2000), Happiness, economy and institutions, The Economic Journal, No. 110.
  • Graham C. (2008) The economics of happiness, [in:] S. Durlauf, L. Blume (eds.) The New Palgrave Dictionary of Economics.
  • Lehman D., Lyubomirsky S., Monterosso J., Schwartz B., Ward A., White K. (2002), Maximizing versus Satisfying. Happiness is a matter of choice, Journal of Personality and Social Psychology, No. 83.
  • Maital S. (ed.) (2007), Recent Developments in Behavioral Economics, Elgar Cheltenham.
  • Statistical Yearbook of the Republic of Poland (2007, 2008, 2010), GUS, Warszawa.
  • Wskaźnik optymizmu konsumentów (2009), Ipsos Marketing.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196151

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.