PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 35--48
Tytuł artykułu

Kategoria orientacji strategicznej przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
The Company's Strategic Orientation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest szczegółowa identyfikacja zarówno czynników, jak i samego zakresu orientacji strategicznej przedsiębiorstwa, użyteczna do badań orientacji w makro- i mikroskali. Do podjęcia problematyki orientacji skłoniły autorkę dostrzeżone w praktyce liczne przypadki specyficznego jej rozwoju, których prezentacja i analiza w literaturze przedmiotu nie wydaje się pełna ani wyczerpująca. (fragm. tekstu)
EN
Regarding the fundamental role of the strategic orientation for the marketing management, the task of identification of its entire context has been undertaken in this paper based on the selected organisation's metaphors. The strategic orientation model of the dynamics should be a useful tool in the research concerning this category. The integrated type of the research based on the mentioned model should be helpful in explaining the uncharacteristic ways of the orientation's development noticed in Poland. An attempt of the unambiguous terminology choice for the analysed category precedes the description of the orientation's conditions and attributes.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Borntrager W.: Badanie orientacji na klienta. [w:] Metody i techniki diagnozowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Praca zbiorowa pod red. H. Bienioka. AE, Katowice 1997, s. 315 i nast.
  • Crozier M., Friedberg E.: Człowiek i system. PWE, Warszawa 1982, s. 193.
  • Drucker P.F.: Społeczeństwo pokapitalistyczne. PWN, Warszawa 1999, s. 14.
  • Fonfara K.: Marketingowa reorientacja firmy. "Marketing i Rynek" 1997, nr 11, s. 3.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1997, s. 42.
  • Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce. Praca zbiorowa pod red. J. Altkoma. AE, Kraków 1999.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 13.
  • Koźmiński A.K., Obłój K.: Zarys teorii równowagi organizacyjnej. PWE, Warszawa 1989, s. 102-106.
  • Kramer J.: Koncepcje marketingu wobec procesów globalizacji gospodarki. [w:] Problemy współczesnego marketingu. Materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej pod red. T. Kramera. Ustroń 23-23 kwietnia 1998. Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach, 1998, s. 19.
  • Kramer J.: Orientacja na klienta a jej ograniczenia.[w:] Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 55.
  • Krupski R.: Strategie i zarządzanie strategiczne. [w:] Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody. Praca zbiorowa pod red. R. Krupskiego. Wyd. AE im. O. Langego, Wrocław 1999, s. 14.
  • Mazurek-Łopacińska K.: Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej. Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 1997.
  • Moszkowicz M.: Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian. PWE, Warszawa 2000, s. 148.
  • Niestrój R.: Koncepcja marketingowa a profil strategiczny przedsiębiorstwa. [w:] Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwami w realiach gospodarki polskiej. Materiały konferencyjne pod red. naukową L. Żabińskiego. Katowice 1995, s. 139.
  • Niestrój R.: Ogólna ocena zarządzania marketingowego w Polsce. [w:] Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. AE, Kraków 1999, s. 181.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa-Kraków 1999, s. 67.
  • Niestrój R.: Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa-Kraków 1999, s. 79.
  • Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. PWE, Warszawa 1998, s. 124, 132.
  • Obłój K.: Strategia organizacji. PWE, Warszawa 1999, s. 222.
  • Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno- metodyczne. Kierunki badań. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. AE, Katowice 1999.
  • Pszczołowski T.: Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Warszawa 1978, s. 154.
  • Słownik wyrazów obcych. Red. E. Sobol. PWN, Warszawa 1995, s. 801.
  • Żabiński L.: Dylematy teorii i metodyki badań orientacji strategicznej marketingu. [w:] Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 21-22.
  • Strategor: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa 1995, s. 503.
  • Wawrzyniak B.: Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku. Poltext, Warszawa 1999, s. 200-204.
  • Wrzosek W.: Drogi i bezdroża marketingu. "Marketing i Rynek" 1998, nr 11, s. 33 i nast.
  • Żabiński L.. Koćwin P., Wywiał M.: Organizacja rynku węgla kamiennego w okresie transformacji gospodarki polskiej. Główny Instytut Górnictwa, Katowice 1998, s. 55.
  • Żabiński L.: Dylematy teorii i metodyki badań orientacji strategicznej marketingu. [w:] Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 21.
  • Żabiński L.: Metafory organizacji jako podstawa identyfikacji i analizy orientacji marketingowej przedsiębiorstwa (na wybranych przykładach). [w:] Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań. Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 1999, s. 139-141, 152-156.
  • Żabiński L.: Otoczenie przedsiębiorstwa jako przedmiot analizy zewnętrznej. [w:] Analiza strategiczna przedsiębiorstwa na potrzeby wyboru strategii rozwoju (za pomocą metody SWOT). Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. AE Katowice, 1997, s. 25-26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196157

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.