PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 11 | 10--13
Tytuł artykułu

Innowacje - podstawowy wymiar strategii przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od ponad dwóch dekad strategie przedsiębiorstw koncentrują się coraz mocniej na innowacjach. Innowacja, w różnych jej formach, jest uznawana za krytyczną dla przewagi konkurencyjnej firm. Artykuł przedstawia istotę, modele i typy innowacji oraz innowacyjność polskiej gospodarki. (abstrakt oryginalny)
EN
The past two decades have seen corporate strategies focused more heavily on innovation. Innovation in its various forms, has long been recognized as critical to a firm's competitive advantage. The article presents the essence, models, types of innovation and innovativeness of Polish economy. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
10--13
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. Wojciecha Korfantego w Katowicach
Bibliografia
  • B.B. ALLRED, H.K. STEENSMA, The Influence of Industry and Home Country Characteristics on Firms' Pursuit of Innovation, "Management International Review" 2005, vol. 45, no. 4, s. 384.
  • M.M. CROSSAN, M. APAYDIN, A. Multi-Dimensional Innovation: A Systematic Review of the Literature, "Journal of Management Studies" 2010, vol. 47, no. 6, s. 1155.
  • E. DWORAK, Gospodarka oparta na wiedzy według metodologii organizacji międzynarodowych, "Wiadomości Statystyczne" nr 9/2009, s. 56.
  • European Innovation Scoreboard 2007. Comparative Analysis of Innovation Performance, European Commision, Directorate - General for Enterprise and Industry, "PRO INNO Europe Paper" 2008, no. 6, s. 14.
  • European Innovation Scoreboard 2008. Comparative Analysis of Innovation Performance, PRO INNO Europe, INNO-Metrics 2009, s. 3.
  • R.E. HALL, J.B. TAYLOR, Makroekonomia. Teoria, funkcjonowanie i polityka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 108.
  • W. JANASZ, Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Fundacja na Rzecz Rozwoju Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999, s. 100-106.
  • W. JANASZ, Ewolucja modeli procesu innowacyjnego, "Organizacja i Kierowanie" nr 4/ 2001, s. 47.
  • A.H. JASIŃSKI, Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, KiW, Warszawa 1992, s. 13.
  • S.J. KLINE, Innovation Is Not a Linear Process, "Research Management" 1985, vol. 28, s. 36-45.
  • S. KLINE, N. ROSENBERG, An Overview of Innovation, in: R. LANDAU, N. ROSENBERG (eds.), The Positive Sum Strategy, National Academy of Sciences, Washington 1986.
  • J. KOZŁOWSKI, B+R i innowacje jako źródło wzrostu gospodarczego w krajach słabiej rozwiniętych. Na marginesie uwag Leszka Balcerowicza, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr 1 (25)/2005, s. 30.
  • D.F. KURATKO, R.D. IRELAND, J.S. HORNSBY, Improving Firm Performance Through Entrepreneurial Actions: Acordia's Corporate Entrepreneurship Strategy, "Academy of Management Executive" 2001, no. 4, s. 61.
  • D.F. KURATKO, H.P. WELSCH, Strategic Entrepreneurial Growth, Thomson South-Western 2004, s. 353.
  • S. LAFORET, Effects of Size, Market and Strategic Orientation on Innovation in Non-High-Tech Manufacturing SMEs, "European Journal of Marketing" 2009, no. 1-2, s. 194.
  • G. LANCASTER, L. MASSINGHAN, Marketing Management, McGraw-Hill, London 1993, s. 135-138.
  • E.A. LOCKE (ed.), Handbook of Principles of Organizational Behavior. Indispensable Knowledge for Evidence--Based Management, Wiley, Chichester 2009, s. 407.
  • M.R. MARVEL, G.T. LUMPKIN, Technology Entrepreneurs' Human Capital and Its Effects on Innovation Radicalness, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2007, vol. 31, no. 6, s. 807.
  • R.R. NELSON, The Economics of Invention. A. Survey of the Literature, " Journal of Business" 1959, April, s. 101-127.
  • J. PENC, Sterowanie innowacjami w firmie, "Organizacja i Kierowanie" nr 3/1998, s. 40-41.
  • U. PŁOWIEC, Refleksje o innowacyjności Polski w perspektywie 2020 r., "Ekonomista" nr 5/2010, s. 665.
  • Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data - Oslo Manual, OECD/EC/EUROSTAT, Paris 2005.
  • R.G. SCHROEDER, KA. BATES, MA. JUNTTILA, A Resource-Based View of Manufacturing Strategy and the Relationship to the Manufacturing Performance, "Strategic Management Journal" 2002, vol. 23, no. 2, s. 107.
  • J.A. SCHUMPETER. Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960, s. 104.
  • K. SCHWAB (ed.), The Global Competitiveness Report 2009-2010, World Economic Forum, Geneve 2009.
  • K. SCHWAB, M.E. PORTER (eds.), The Global Competitiveness Report 2008-2009, World Economic Forum, Geneve 2008.
  • N. VALERY, Industry Gets Religion, A Survey of Innovation in Industry, "Economist", 20-26 February 1999, s. 5.
  • D. WITCZAK-ROSZKOWSKA, Rola innowacji w tworzeniu gospodarki opartej na wiedzy w Polsce w latach 2000-2008, "ABC Jakości. Badania. Certyfikacja. Notyfikacja. Quality Review" nr 1-2/2010, s. 57.
  • S.M. WRIGHT, K.M. HMIELESKI, D.S. SIEGEL, M.D. ENSLEY, The Role of Human Capital in Technological Entrepreneurship, "Entrepreneurship. Theory and Practice" 2007, vol. 31, no. 6, s. 792.
  • A. ZAHRA, A.P. NIELSEN, Sources of Capabilities, Integration and Technology Commercialization, "Strategic Management Journal" 2002, vol. 23, no. 5, s. 377.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.