PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 177--197
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa w procesie dyfuzji innowacji produktu (na przykładzie sektora teleinformatycznego)

Warianty tytułu
The Communication of the Product's Innovation in the Marketing Aspects (in the Teleinformation Sector)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono sektor teleinformatyczny jako inicjatora nowych form komunikacji. Przedstawiono komunikację w procesach dyfuzji innowacji oraz akceptacji innowacji. Zaprezentowano sposób wprowadzenia nowego produktu - telefonicznych usług dodatkowych - na lokalny rynek przez TP S.A.
EN
The telecommunication and information sectors are determined by the dynamic, specially technological changes. In these sectors the innovations are high technology products/services that need effective communication channels in the process of diffusion. The communication of the product innovation consists of both mass media and interpersonal communication. Members of the market have different preferences in order to rely on mass media or interpersonal channels when information about innovation is sought by them. Consequently, the enterprises have to diversify the instruments of communication depending on the type of market members: innovators or imitators. The theoretical part has been completed by a case study: Introduction of new product (added services) in Polish telecommunication services market by Polish Telecom. (original abstract)
Bibliografia
  • Challenges to the network. Internet for development, http://www.itu.int/ti/publications/.
  • Chan K., Misra S.: Characteristic of the Opinion Leader: A new Dimension. Journal of Advertising. 1990, 19(3), s. 53-60.
  • Dobek- Ostrowska B.: Podstawy komunikowania społecznego: Wydawnictwo ASTRUM, Wrocław 1999, s. 24.
  • Festinger L.: A Theory of Cognitive Dissonance. Stanford University Press, Stanford CA, 1957.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa 1998, s. 137.
  • Jasiński A.H.: Innowacje techniczne a działalność marketingowa. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998, s. 22-23.
  • Karcz K.: Proces dyfuzji innowacji. Podejście marketingowe. Prace Naukowe AE w Katowicach, Katowice 1997, s. 29.
  • Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner & Ska, Warszawa 1994, s. 322.
  • L. Price., L. Feick., R. Higle.: Information Sensitive Consumer and Market Information. "The Journal of Consumer Affairs" 1987, No. 2.
  • Lubacz J.: Polska wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego: aksjologiczne i społeczne dylematy integracji z Unią Europejską. Raporty Instytutu Rozwoju i Studiów Strategicznych, Warszawa 1998, s. 36.
  • Obszar wysokiej szansy. Identyfikacja i koncepcja postępowania. MPiH, Warszawa 1995, s. 6.
  • Pawłowska A.: Gospodarka oparta na informacji - uwagi o teorii i praktyce.[w:] Problemy społeczeństwa informacyjnego. Elementy analizy, ewaluacji i prognozy- Praca zbiorowa pod red. L. W. Zacher. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 1997, s. 168.
  • Problemy społeczeństwa informacyjnego. Elementy analizy, ewaluacji i prognozy- Praca zbiorowa pod red. L. W. Zacher. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 1997, s. 5.
  • Rogers E. M..: Diffusion of Innovations. The Free Press, New York 1983, s. 16.
  • Shimp T. A.: Advertising, Promotion, and Supplemental Aspects of Integrated Marketing Communications. 4th Edition. The Dryden Press, New York 1994, s. 184.
  • Wells W. O., Prensky D.: Consumer Behavior. John & Sons Inc., New York 1996, s. 166.
  • Wydro K.B., Kotowski Z.: Technologie informacyjne a tendencje rozwojowe Unii Europejskiej. Raport IRiSS pt. Polska wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego: aksjologiczne i społeczne dylematy integracji z Unią Europejską. Raporty Instytutu Rozwoju i Studiów Strategicznych, Warszawa 1998, s. 52.
  • "Zielona księga" nt. Konwergencji sektorów telekomunikacji, mediów oraz technologii informacyjnych i wpływ tego procesu na regulacje sprzyjające powstaniu społeczeństwa informacyjnego. Komisja Europejska, Bruksela 1997.
  • Zorska A.: Ku globalizacji ? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej. PWN, Warszawa 1998, s. 27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196349

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.