PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 215--231
Tytuł artykułu

Internet jako narzędzie promocji firmy

Autorzy
Warianty tytułu
Internet as a Tool of a Firm Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Omówiono kształtowanie wizerunku firmy za pośrednictwem Internetu, narzędzia promocyjne stosowane w Internecie, koszty reklamowe oraz wskaźniki pomiaru promocji w Internecie.
EN
Internet promotion is rapidly emerging as a key strategic tool in the battle for online customers. The increasing popularity of the Internet as a communication medium and online retailing environment for consumers makes it clear that Internet advertising deserves serious and focused management attention. Therefore, the managerial attention is increasingly shifting to the online promotion as a viable mechanism for generating traffic and stimulating trial at the consumer-oriented Web sites. Optimal online advertising takes advantage of the fact that the Internet is a many-to-many communication model that reverses the traditional one-to-many broadcasting model. Because it is interactive, firms can not only address consumers, but consumers can communicate with firms and provide content of their own to the medium. The Web is unquestionably useful as a branding mechanism, largely through the development of brand image and efforts focused at brand reinforcement. In the case of such objectives, exposure-based pricing metrics such as flat fee sponsorships, CPMs, and even CPC - cost-per-click - (i.e. click-through rate) models may be appropriate. Yet, the real strength of the Web lies in the fact that it is the ideal medium for implementing an interactive direct model of sales response. More and more firms have already recognized the Web as a perfect medium for an interactive promotion and direct model of sales response. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Badanie użytkowników sieci Internet przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie, http//www.brand.pnet.pl/reklama/reklamal11.html.
  • Filipek J.: Idea tożsamości. "BizReporter" 2000, nr 2.
  • Filipek J.: Sieciowa tożsamość. "Businessman" 2000, nr 5, s. 53.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy. PWE, Warszawa 1996, s. 500.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Gebether & S-ka, Warszawa 1994, s. 279.
  • Majewski M.: Serwis internetowy http://www.kki.net.pl.
  • Płonka W.: Jak robić i oceniać promocję w Internecie. Serwis internetowy http://www.viper.pl/market.
  • Ruszczyk Z.: Internet w biznesie. Oddk, Warszawa 1997, s. 315.
  • Szapiro T., Ciemniak R.: Internet - nowa strategia firmy. Difin, Warszawa 1999, s. 60.
  • Wielka internetowa encyklopedia multimedialna http//wiem.onet.pl/wiem/013187.html .
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196371

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.