PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 255--269
Tytuł artykułu

Marketing partnerski w relacji z klientem a konkurencyjność przedsiębiorstwa przemysłowego

Warianty tytułu
Marketing Based Partnership in the Relationship with a Customer Against the Competitiveness of an Industrial Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono role marketingu partnerskiego w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, integrację marketingowo-logistyczną w dystrybucji i strategię marketingową przedsiębiorstwa przemysłowego. Dokonano oceny konkurencyjnej przedsiębiorstwa przemysłowego w sferze funkcjonowania kanałów dystrybucji przy użyciu metody analityczno-punktowej.
EN
In this article the author tries to determine the role of the partnership relations on the line "manufacturer - customer", in creating a favourable competitive position of the enterprises functioning on the industrial market. The article begins with the determination of the importance of marketing based on the partnership and business relations of an enterprise with its customer while acting on the highly competitive market, as well as the general solutions within the range of the distribution which contribute to the improvement of the enterprise' position among the other competitors. Then, the basic strategies of the competition, allowing for a wide application range of the distribution logistics and its integration with the marketing, which were important from the point of view of the marketing based on partnership relations, have been presented. The presentation of the way of evaluation of a competitive position of an industrial enterprise has been made with the respect to the usefulness of the distribution channels from the manufacturer's and customer's points of view. The last part of the article presents the general methods for the improvement of the competitive position of an enterprise from the point of view of the main assumptions of the marketing relationships applied to the business relations on the line "manufacturer -customer". (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Christoper M.: Logistyka i zarządzanie łańcuchem podaży. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 47.
  • Ciesielski M.: Logistyka w strategiach firm. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 1997, nr 4, s. 73.
  • Ciesielski M.: Reguły logistyczne. "Logistyka" 1995, nr 1, s. 10.
  • Czubała A.: Przesłanki i kierunki rozwoju marketingu partnerskiego w kanałach dystrybucji. "Orientacje marketingowe podmiotów gospodarczych. Podstawy teoretyczno-metodyczne. Kierunki badań . Praca zbiorowa pod red. L. Żabińskiego. AE, Katowice 1999, s. 93.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 537.
  • Pokusa T.: System logistyczny przedsiębiorstwa a strategia jego walki konkurencyjnej - uwagi wstępne. "Logistyka" 1993, nr 5, s. 6.
  • Porter M.: Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa 1992, s. 50-55.
  • Witkowski J.: Czy istnieją podstawowe strategie logistyczne? "Gospodarka Materiałowa" 1993, nr 11, s. 195.
  • Żabiński L., Wywiał M., Koćwin P.: Organizacja rynku węgla kamiennego w okresie transformacji gospodarki polskiej. Podstawy projektowania kanałów dystrybucji węgla. Główny Instytut Górnictwa, Katowice 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196383

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.