PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 271--282
Tytuł artykułu

Dystrybucja w świetle rozwoju i integracji zarządzania marketingowego i logistycznego

Warianty tytułu
Distribution in the Light of the Development, Marketing and the Logistic Management Integration
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono płaszczyzny integracji marketingu i logistyki w sferze dystrybucji. Zanalizowano wybrane pozycje bilansowe spółek giełdowych w celu określenia stopnia integracji marketingu i logistyki w niektórych sektorach polskiej gospodarki. Omówiono znaczenie współzależności zapasów i należności krótkoterminowych w dystrybucji i marketingu partnerskim.
EN
In this article the author tries to determine the role of distribution in the effective utilisation of an idea of a marketing based on the partnership relations. At the beginning of the article, the aspects of marketing and logistic management concept integration have been presented with a reference to the whole company and first of all to the sphere of distribution, which is simultaneously considered as the final link of the company's logistic chain and the last element of marketing-mix. The basic assumptions of the marketing based on the partnership relations have also been presented together with a relationship between this idea and the above mentioned integration. The appropriate empirical researches have been carried out throughout the Polish companies listed on the Stock Exchange, which were accordingly divided into various sectors. On the grounds of these researches it has been concluded that the most important strategic tool to be used in the effective utilisation of the relationships' marketing is considered to be the marketing-logistic integration, especially in the sphere of sales. Taking into consideration the results achieved from the above researches, some strategic solutions in the field of the distribution perceived in the light of management based on the partnership relations, which should be used by the Polish industrial enterprises, have been finally presented. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Kramer T.: Leksykon marketingu. PWE, Warszawa, 1998.
  • Blaik P.: Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem. PWE, Warszawa 1996, s. 166.
  • Blaik P.: Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki. "Logistyka" 1993, nr 3, s. 11.
  • Hutt M., Speh T.: Zarządzanie marketingiem. Strategie rynku dóbr i usług przemysłowych. PWE. Warszawa 1997, s. 27.
  • Liberadzki B.: Rola transportu w systemach logistycznych. "Logistyka" 1994, nr 1, s. 3.
  • Parkiet. Almanach spółek giełdowych. Warszawa 2000, s. 157-158.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196389

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.