PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 177 | 75--85
Tytuł artykułu

Country of Origin and Quality Perception and Its Impact on Consumer Buying Decision: Case of Slovakia and Poland

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem opracowania było wykazanie, jak istotne dla podejmowania przez klientów decyzji o codziennych zakupach są kraj pochodzenia oraz jakość produktów. Na podstawie badań przeprowadzonych w Polsce i na Słowacji w roku 2009 oraz 2010 zidentyfikowano podobieństwa i różnice w zachowaniach konsumentów oraz ich postrzeganiu kraju pochodzenia zakupywanych artykułów, a także usiłowano określić stopień wiedzy konsumentów na temat kraju sąsiada i jego produktów. Wyniki przeprowadzonych badań mogą być przydatne do opracowania strategii komunikacji i określenia technik sprzedaży (narzędzi merchandisingowych) dla różnych kategorii produktów. Na podstawie zastosowanej w badaniach metody analizy skupień, przedstawiono podobieństwa i różnice w percepcji oraz zachowaniu klientów polskich i słowackich. (abstrakt oryginalny)
EN
The research paper is designed to show how important the country-of-origin and quality perception are in day to day buying decisions. Research has been done both in Poland and Slovakia during 2009 and 2010 and identifies both similarities and differences in consumer behaviour, country of origin and quality perception as well as tries to determine the level of knowledge on the neighbouring country and its products. Such studies should be useful in designing communication strategies and merchandising tools for different product categories. Based on cluster analysis, the paper shows areas of both similarities and differences in Polish and Slovak customer perception and reactions. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
75--85
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Slovak Agricultural University in Nitra
  • Slovak Agricultural University in Nitra
  • Slovak Agricultural University in Nitra
  • University of Agriculture in Cracow, Poland
Bibliografia
  • Bartova H. a kol., 2004, Chovani spotrebitele a vyzkum trhu, Praha Ceska republika, Vydavatelstvi VSE, s. 243.
  • Descriptive Statistics 2010, Social research methods, [on-line], [cit. 2010-12-12], dostupne na internete: www.socialresearchmethods.net.
  • Erkus-Ozturk H., 2009, The role of cluster types and firm size in designing the level of network relations: The experience of the Antalya tourism region, Tourism Management, vol. 30, issue 4, August, s. 589-597.
  • Matysik-Pejas R., 2009, Consumer ethnocentrism on food products market [online], [cit. 2010-05-20], dostupne na internete: http://www.fem.uniag.sk/Elena.Horska/mat.htm.
  • Albaladejo-Pina I.P., Diaz-Delfa M.T., 2005, Rural tourism demand by type of accommodation, Tourism Management, vol. 26, issue 6, December, s. 951-959.
  • Peter J.R, Olson J.C., 2008. Consumer Behaviour and Marketing Strategy, McGraw Hill, New York.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L., 2004, Nakupni chovani, Brno, Ceska republika, Computer Press, s. 633.
  • Svetlik J., 2003, Marketing pro evropsky trh, Praha Ceska republika, Grada Publishing a.s., s. 272.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.