PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 31 | nr 194 | 192--202
Tytuł artykułu

Empirical Verification of the Model of the Knowledge Orientation of a Company

Warianty tytułu
Model orientacji na wiedzę przedsiębiorstwa - empiryczna weryfikacja
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie rezultatów weryfikacji koncepcji orientacji na wiedzę przedsiębiorstwa. Koncepcja ta opisuje występowanie dwóch kategorii – postawy wobec wiedzy oraz orientacji na wiedzę przedsiębiorstwa, rozumianej jako właściwość prowadzonej działalności ekonomicznej. Ukazuje również, jakie związki zachodzą między nimi oraz jaki jest wpływ tych kategorii na wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa. Prezentowany model teoretyczny został zweryfikowany w formule modelowania strukturalnego. Uzyskane wyniki, choć wskazujące na konieczność modyfikacji modelu teoretycznego, świadczą o istnieniu pozytywnego związku między orientacją na wiedzę kadry zarządczej i orientacją na wiedzę przedsiębiorstwa oraz na to, że orientacja na wiedzę przedsiębiorstwa pozostaje w pozytywnym związku z wynikami ekonomicznymi przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims at empirical verification of the conceptual model of the knowledge orientation of a company. The model illustrates the relations among managers’ knowledge orientation, the company’s knowledge orientation and the economic performance of a company. The model is empirically verified using the structural equation modelling. The results obtained prove that the model needs modifications. Nevertheless, in our research it is proved that the managers’ knowledge orientation influences significantly and positively the knowledge orientation of a company and the latter is one of the determinants of the economic performance of a company. (original abstract)
Rocznik
Tom
31
Numer
Strony
192--202
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw School of Economics, Poland
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • Chen M.Y., Chen A.P., Knowledge management performance evaluation: A decade review from 1995 to 2004, Journal of Information Science 2006, Vol. 32, No. 1, pp. 17–38.
  • Conley C.A., Zheng W., Factors critical to knowledge management success, Advances in Developing Human Resources 2009, Vol. 11, No. 3, pp. 334–335.
  • Darroch J., McNaughton R., Beyond market orientation: Knowledge management and the innovativeness of New Zealand firms, European Journal of Marketing 2003, Vol. 37, No. 3/4, pp. 572–593.
  • Kisielnicki J., System pozyskania i zarządzania wiedzą we współczesnych organizacjach, [in:]: J. Kisielnicki (Ed.), Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach, WSHiP im. Ryszarda Łazarskiego, Warszawa 2003.
  • Kohli A.K., Jaworski B.J., Market orientation: The construct, research propositions and managerial implications, Journal of Marketing 1990, Vol. 54, pp. 1–18.
  • Kohli A.K., Jaworski B.J., Kumar A., MARKOR: A Measure of Market Orientation, Journal of Marketing Research 1993, Vol. 30, pp. 467–477.
  • Matsuno K., Mentzer J.T., Rentz J.O., A redefinement and validation of the MARKOR Scale, Journal of the Academy of Marketing Science 2000, Vol. 28, No. 4, pp. 527–539.
  • Mazur J., Rószkiewicz M., Strzyżewska M., Orientacja na wiedzę a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa. Konceptualizacja badań, Współczesne Zarządzanie, 2005, nr 1, pp. 5–23.
  • Narver J.C., Slater S.F., The effect of market orientation on business profitability, Journal of Marketing 1990, Vol. 54, pp. 20–35.
  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa 2000.
  • Snyman R., Kruger C.J., The interdependency between strategic management and strategic knowledge management, Journal of Knowledge Management 2004, Vol. 68, No. , pp. 10–11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196875

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.