PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 177 | 182--190
Tytuł artykułu

Rola familiaryzacji w ocenie strategii pozycjonowania sklepów detalicznych

Warianty tytułu
The Role of Familiarization in Assessing the Positioning of Retail Stores
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zasadniczym celem autorów było określenie wpływu stopnia familiaryzacji klienta ze sklepem na ocenę stosowanych przez jednostkę handlową instrumentów marketingowych. Można domniemywać, że wyższy poziom familiaryzacji będzie skutkował bardziej sprecyzowaną oceną (postawy będą miały charakter bardziej spolaryzowany) niż niższy poziom familiaryzacji. Do weryfikacji hipotezy wykorzystano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród klientów wybranych sklepów detalicznych. Z przeprowadzonej analizy wynika, że osoby o wyższym poziomie familiaryzacji ze sklepem (w porównaniu do osób o niższym poziomie familiaryzacji) lepiej oceniają sklep we wszystkich wyróżnionych w artykule wymiarach postrzegania instrumentów marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the authors was to determine the effect of the degree of customer familiarization with the shop on the assessment of marketing Instruments. It can be presumed that the higher level of the index will result in more explicit evaluation of familiarization (attitudes will be of a more polarized character) than the lower level of familiarization. To verify the hypothesis, the results of surveys conducted among the customers of the selected retail outlets were used. The analysis revealed that people with higher levels of familiarization with the shop (compared to those with lower levels) better evaluate the shop in some dimensions of marketing Instruments highlighted in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
182--190
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Arora R., 1982, Consumer involvement in retail store positioning, Journal of the Academy of Marketing Science, Spring, vol. 10, no. 2, s. 109-124.
  • Hill N., Aleksander J., 2003, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków s. 31.
  • Puccinelli N.M., Goodstein R.C., Grewal D., Price R., Raghubir P., Stewart D., 2009, Customer experience management in retailing: understanding the buying process, Journal of Retailing, nr 85, s. 15-30.
  • Verhoef P.C., Lemonb K. N., A. Parasuraman, Roggeveen A., Tsiros A. Schlesinger L.A., 2009, Customer experience creation: determinants, dynamics and management strategies, Journal of Retailing 85 (1), s. 31-41.
  • Wieczorkowska G., Wierzbiński J., 2005, Badania sondażowe i eksperymentalne. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, s. 114-127.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196945

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.