Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Czas firm potrafiących robić wszystko i będących w tym doskonałymi już się skończył. Skończyła się również epoka, w której można było stopniowo budować i pozyskiwać kolejne kompetencje. Teraz często należy działać szybko, koncentrując wysiłek firmy na wybranych obszarach i pozyskując kompetencje z rynku w pozostałych. Są to warunki, w których outsourcing staje się ciekawą alternatywą dla posiadania wszystkiego we własnej firmie. Aby jednak móc wybrać świadomie outsourcing należy przeprowadzić analizę czy się to opłaca -- zarówno od strony kosztowej, jak również strategicznej. Najważniejszym bodźcem motywującym firmy do powierzania części lub całości działalności logistycznej zewnętrznym usługodawcom jest większa sprawność tych ostatnich w dziedzinie logistyki, która jest przecież podstawową działalnością tych drugich oraz fakt, iż logistyka nie jest kluczową kompetencją danego usługobiorcy. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
194--200
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Ch.L. Gay, J. Essinger: Outsourcing strategiczny. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
- M. Jedliński: O "kompleksie logistycznym" bez kompleksów. "Logistyka a Jakość" 2004
- M. Kruszewska: RAPORT Wydatki pod kontrolą. "Logistyka" 2003
- J. Olszewski: Delegacja odpowiedzialności w dobre ręce, www.logistyka.net.pl
- A. Pankowski: Zagrożenia w procesie outsourcingu. "Eurologistics" 2003, nr 2.
- H.G. Tanndorf: Logistyka w handlu i przemyśle. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Warszawa
- S. Wesołowski: Stan i perspektywy outsourcingu. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka"
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197459