Warianty tytułu
The Principles of Corporate Social Responsibility Towards Suppliers
Języki publikacji
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie założeń polityki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w odniesieniu do dostawców. Prowadzona analiza, poza przybliżeniem wybranych ujęć definicyjnych SOP oraz odwołaniem się do zasad prowadzenia działalności gospodarczej przyjętych podczas obrad Okrągłego Stołu z Caux, nawiązuje do wyników badań empirycznych. Wynika z nich, że podstawowe założenia teoretyczne koncepcji SOP, w świetle opinii respondentów, są z powodzeniem realizowane w praktyce. Niestety, ocena założenia dotyczącego stosowania zasad SOP u dostawców i kontrahentów wypadła zdecydowanie negatywnie. (abstrakt oryginalny)
The article attempts to discuss the principles of Corporate Social Responsibility (CSR) politics in suppliers’ perspective. Therefore the idea of CSR, selected definitions of the politics and the main Caux Round Table Principles in relation to suppliers were described. To better describe the discussed issues, the mentioned principles were compared to the expectations of the entrepreneurs. It could be observed (basing on empirical research) that the principle concerning encouraging the other suppliers to realize in practice the idea of Corporate Social Responsibility is the most difficult one. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
113--122
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Bowen H.R., Social responsibilities of the businessman, Harper & Row, New York 1953.
- Carroll A.B., Corporate social responsibility, “Business and Society” September 1999, no. 38(3).
- Carroll A.B., Buchholtz A.K., Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, South-Western Cengage Learning, 2009.
- Hibbit C., External environmental disclosure and reporting by large European companies: An economic, social and political analysis of managerial behaviour, Limperg Instituut, Amsterdam 2004.
- Komunikat Parlamentu Europejskiego, Rady i Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, „Realizacja partnerstwa na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia: uczynienie Europy liderem w zakresie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw”, KOM (2006)136 wersja ostateczna, Bruksela, 22 marca 2006 r.
- Plawgo B. (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Raport z badań, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej im. Stanisława Staszica w Białymstoku, Białystok 2009.
- Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, Wrocław 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198089