PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 7 Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami : uwarunkowania strategiczne, innowacyjne i kulturowe | 79--90
Tytuł artykułu

Mapa grup strategicznych w sektorze kamienia naturalnego na przykładzie przedsiębiorstw Gminy Strzegom

Warianty tytułu
Strategic Group Map in Natural Stone Sector Based on Stone-Masonry Companies in Strzegom Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strzegom nazywany jest polską stolicą kamieniarstwa. Znajduje się tutaj największa liczba kopalń i największe zróżnicowanie złóż (z granitem strzegomskim na czele), a co za tym idzie najwięcej w kraju zakładów przeróbczych, importerów kamienia czy producentów i sprzedawców maszyn i akcesoriów do obróbki kamienia. Autorka prezentuje w opracowaniu mapy grup strategicznych strzegomskiego sektora kamienia naturalnego. Mapy te ilustrują pozycje konkurencyjne zakładów kamieniarskich oraz ich strategie działania. W sektorze tym wyłoniono trzy grupy strategiczne. (abstrakt oryginalny)
EN
Strzegom is a Polish capital city of stone industry. There is the greatest number of mines, the largest variety of deposits (Strzegom granite being the most famous), the greatest number of processing plants in Poland, stone importers, producers and sellers of stone processing machines and accessories. The article presents strategic group maps of natural stone sector in Strzegom. These maps illustrate the competitive positions of stone-masonry companies and their strategies. In the sector there are three strategic groups. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.
  • Fudaliński J., Analizy sektorowe w strategicznym zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. Antykwa, Kraków-Kluczbork 2002.
  • Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
  • Olszewska B. (red.), Zarządzanie strategiczne, Przedsiębiorstwo na progu XXI wieku, Wyd. UE, Wrocław 2008.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji, Metody analizy sektorów i konkurentów, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2006.
  • Rybicki J.M., Nawigacja strategiczna, Wyd. Wolters Kluwer, Kraków 2007.
  • Strużycki M. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem, Wyd. Difin, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198121

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.