Warianty tytułu
Model of Results Measurement in the Field of CSR
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule autorzy, którym idea CSR jest bliska, formułują hipotezę, że podstawowym warunkiem rozwoju tej koncepcji jest zbudowanie systemu pomiaru wyników w dziedzinie CSR, który pozwalałby na określenie wpływu projektów wdrażania inicjatyw i programów społecznych na wartość firmy. (fragment tekstu)
The aim of the paper was to sketch the concept of the model of results measurement in the field of CSR for enterprises starting to perceive society as an important tool of competing and winning the competition. The presented model of measurement is quite descriptive and general. It comprises eight parts (elements). Its main idea is to encourage the amelioration of financial results through effective projects, the criteria being the project effectiveness calculation. The projects are the realization of initiatives and social programs. The role of using adequate methods of profitability evaluation and risk assessment of these projects is highlighted. Being fully aware of imperfection of the presented concept, the authors intend to develop and modify it if such a need occurs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--26
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Bojar E., Żelazna-Blicharz A. (2009), Przejawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw względem środowiska naturalnego [w:] A. Herman, K. Poznańska (red.), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, t. 2, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 320-321.
- Bonini S., Brun N., Rosenthal M. (2009), McKinsey Global Survey Results: Valuing Cor-porate Social Responsibility, McKinsey Quarterly.
- Cegarra-Navarro J.-G., Martinez-Martinez A. (2009), Linking corporate social responsi-bility with admiration through organizational outcomes, Social Responsibility Journal, Vol. 5, No. 4.
- Greszta M. (2008), Oczekiwania społeczne zmieniają zachowania firm w Polsce, Harvard Business Review Polska.
- Iturrioz C., Aragón C., Narbaiza L., Ibanez A. (2009), Social responsibility in SMEs: a source ofbusiness value, Social Responsibility Journal, Vol. 5, No. 3.
- Kasiewicz S., Rogowski W. (2009), Inwestycje hybrydowe: nowe ujęcie efektywności. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
- Koładkiewicz I. (2009), Corporate social responsibility in Poland: the Responsible Business Forum 2002-2007 report perspective, Social Responsibility Journal, Vol. 5 No. 1.
- Lockett A., Moon J., Yisser W. (2006), Corporate social responsibility in management research: focus, nature, salience andsources of influence, Journal of Management Studies January.
- Łudzińska K. (2009), Indeksy zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, nr 4.
- Rojek-Nowosielska M. (2006), Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
- Rybak M. (2007), Etyka menedżera: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Wachowiak P. (2009), Działania podejmowane przez przedsiębiorstwa w Polsce w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] A. Herman, K. Poznańska (red.), Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, t. 2, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, s. 325-337
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198189