Warianty tytułu
State Public Awareness of Consumers Rights in the Market
Języki publikacji
Abstrakty
Omówione w artykule badania miały na celu ocenę stanu wiedzy społeczeństwa w zakresie przysługujących praw konsumenckich na rynku. Ponadto zamierzeniem badawczym było określenie poziomu znajomości instytucji i organizacji zajmujących się ochroną konsumentów, źródeł informacji na temat praw konsumentów, a ponadto znajomości programów i kampanii poświęconych prawom konsumenckim. Istotnym elementem badań było także poznanie opinii konsumentów na temat obszarów wymagających pogłębienia wiedzy konsumenckiej w przyszłości, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb informacyjnych społeczeństwa w tym zakresie. Badania miały charakter badań ankietowych i zostały przeprowadzone w 2011 r. w województwach Polski południowo-wschodniej. (abstrakt oryginalny)
The aim of the discussion was to learn the state of consumer awareness of their rights in the market. Moreover study intension was to determine the level of knowledge of institutions and organizations dealing with consumer protection, sources of information on consumer rights as well as awareness programs and campaigns on the rights of the consumer. Important element of studies was also investigation of consumers opinion about areas that require deeper knowledge of the consumer in the future, with particular emphasis on information needs of society in this regard. Studies were surveys and were conducted in 2011 in the south-east Polish regions. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Badania konsumentów III wieku, UOKiK, Warszawa 2009.
- A. Dąbrowska, M. Janoś-Kresło, I. Ozimek, Ochrona i edukacja konsumentów we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa 2005.
- M. Lisińska-Kuśnierz, Społeczne aspekty w opakowalnictwie, Wyd. UEK, Kraków 2011.
- M. Lisińska-Kuśnierz, M. Ucherek, Opakowania w ochronie konsumenta, Wyd. AE, Kraków 2006.
- Materiały informacyjne Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, UOKiK, Warszawa 2011.
- G. Rokicka, Vademecum konsumenta, UOKiK, Warszawa 2008.
- L. Rudnicki, Zachowania rynkowe konsumentów. Mechanizmy i uwarunkowania, Wyd. AE, Kraków 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198267