PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 | 40--42
Tytuł artykułu

Koncepcja pomiaru efektywności z inwestycji w badania marketingowe

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule autor koncentruje się na zagadnieniach dotyczących analizy efektywności badań marketingowych w firmach. W tekście zwraca szczególną uwagę na konieczność implementacji i przeprowadzania w organizacjach analizy ekonomicznej oraz kontroli wydatkowania środków na tę sferę działalności przedsiębiorstwa. Efektywność badań marketingowych omawiana jest z perspektywy stopnia zmienności ponoszonych przez firmę kosztów badawczych, metod obliczania oraz funkcji analiz statystycznych. Zakres omawianych zagadnień uwzględnia także metody optymalnej alokacji środków finansowych na badania w budżecie marketingowym. (abstrakt oryginalny)
EN
In article author undertakes insightful description of concept pertaining to marketing research efficiency. In presented text he pays particular attention to necessity of implementation and conducting inside companies, economic analysis and control of all research expenditures. Marketing research efficiency model was discussed in context of variability levels in research cost covered by companies, methods of research efficiency computations and furthermore statistical functions. Discussed topics also cover methods of finding (in marketing research area) optimal financial funds and their allocations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
40--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • [1] KRAWCZYK S., Metody ilościowe w planowaniu działalności przedsiębiorstwa, C.H. Beck, Warszawa 2001.
  • [2] KOTLER P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • [3] LENSKOLD J.D., Pomiar inwestycji marketingowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • [4] POCIECHA J., Metody statystyczne w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
  • [5] TARKA P., Efektywność badań marketingowych - rozważania nad metodologią pomiaru, MBA 2010.
  • [6] WALESIAK M., Przegląd zastosowań metod statystycznej analizy wielowymiarowej w strategicznych badaniach marketingowych, „Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 881, Wrocław 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198495

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.