PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1 | 28--38
Tytuł artykułu

Polityka cenowa przedsiębiorstw przetwórstwa przemysłowego na rynkach zagranicznych (wyniki badań empirycznych)

Autorzy
Warianty tytułu
Pricing Policy of Manufacturing Enterprises in Foreign Markets (Empirical Research Results)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja części wyników badania ankietowego, przeprowadzonego przez IBRKK w listopadzie 2010 r., dotyczącego polityki cenowej polskich firm przetwórstwa przemysłowego na rynkach zagranicznych i jej zróżnicowania w zależności od wielkości przedsiębiorstw mierzonej liczbą zatrudnionych. Dotyczą one takich aspektów polityki cenowej, jak jej cele, czynniki wpływające na decyzje cenowe, metody konkurowania, metody ustalania cen, polityka standaryzacji i adaptacji cen, relacja między cenami w eksporcie a cenami konkurentów na rynkach zagranicznych oraz cenami na rynku krajowym. (abstrakt oryginalny)
EN
An objective of the article is to present part of results of the survey carried out by IBRKK in November 2010 on the pricing policy of Polish manufacturing firms in foreign markets and its differences depending on the size of enterprise measured by the number of employees. They concern such aspects of the pricing policy as its goals, factors affecting price decisions, competing methods, pricing methods, policy of standardisation and price adaptation, relationship between prices in exports and prices of competitors in foreign markets as well as prices in the domestic market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
28--38
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie
Bibliografia
  • Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, red. nauk. Z. Pierścionek, S. Jurek-Stępień, SGH, Warszawa 2006.
  • Determinanty konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Sposoby i warunki umacniania konkurencyjności przedsiębiorstw w perspektywie globalizacji gospodarki, red. M. Stankiewicz, UMK, Toruń 2002.
  • Gorynia M., Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych, PTE, Warszawa 2001.
  • Gorynia M., Kokocińska M, Strategie przedsiębiorstw lubuskich a rozszerzenie Unii Europejskiej, w: Strategie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Implikacje dla Polski, red. naukowa E. Najlepszy, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2002.
  • Jagiełło M.E., Marczewski K., Wysocka A., Aktywność eksportowa polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Wyniki badań ankietowych, IKCHZ, Warszawa 2007.
  • Piasecki B., Rogut A., Stawasz E., Warunki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach UE, w: Polskie przedsiębiorstwa w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej, red. T. Kołodziej, PWE, Warszawa 1999.
  • Snieskiené G, Pridotkiené J., Export Pricing Objectives and Factors Influencing Them, „Economics and Management" 2010, No 15.
  • Tan Q., Sousa C.M.P., Research on Export Pricing: Still Moving Towards Maturity, „Journal of International Marketing" 2011, Vol. 19.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198837

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.