PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 182 | 172--181
Tytuł artykułu

Przesłanki wdrażania znormalizowanego systemu zarządzania jakością w zakładzie ubezpieczeń

Warianty tytułu
Reasons for Implementing Standardized Quality Management Systems in Insurance Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znormalizowane systemy zarządzania jakością stanowią jedno z narzędzi uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku ubezpieczeniowym. Spośród licznych motywów wdrażania systemów w przedsiębiorstwach artykuł wyróżnia te specyficzne dla sektora ubezpieczeń. Szczególne znaczenie przypisane zostaje podejściu procesowemu, które stanowi jedną z ośmiu zasad systemowego zarządzania jakością. Podejście procesowe, wsparte pozostałymi zasadami, umożliwia poprawę technicznej i funkcjonalnej jakości produktów ubezpieczenia, obniżkę składek ubezpieczeniowych, redukcję ryzyka operacyjnego ubezpieczycieli i zwiększenie elastyczności zakładów ubezpieczeń w reagowaniu na zmieniające się potrzeby rynku. Znormalizowany system zarządzania jakością stanowi integralną część całej organizacji i jest w pełni kompatybilny m.in. z systemem zarządzania ryzykiem, finansami czy wartością zakładu ubezpieczeń. (abstrakt oryginalny)
EN
A standardized quality management system is one of the tools aiming at gaining competitive advantage on the insurance market. This article attempts to identify reasons for implementing such a system in an insurance company. It is possible to separate some reasons specific for insurance sector, from others indicated in literature, and majority of them are based on process approach. The process approach is one of the eight quality management system's principles which are supported by each other This approach makes it possible to increase the technical and functional quality of insurance product, decrease the price, reduce the operational risk of insurance company and improve the adaptability to changing requirements of the market. This system could be an integral part of the whole company's management system by its compatibility with both the risk management, financial management and value based management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
172--181
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bruhn, M., 2008, Qualitatsmanagement fur Dienstleistungen. Grundlagen - Konzepte Methoden, 7. Auflage, Berlin-Heidelberg.
  • CEA, 2010, Why excessive capital requirements harm consumer, insurers and the economy [online], http://www.cea.eu/index.php/publications/cea-publications [dostęp: 13.04.2011].
  • CEIOPS, 2009, CEIOPS' Advice for Level 2 Implementing Measures on Solvency II: SCR standard formula - Article 111 (f) Operational Risk [online], https://eiopa.europa.eu/fileadmin/tx_dam/files/consultations/consultationpapers/CP53/CEIOPS-L2-Final-Advice-on-Standard-Formula-operational-risk.pdf [dostęp: 13.04.2011].
  • Ernst & Young, 2010, European Insurance Outlook, January [online], http://www.ey.com/GL/en/Industries/Financial-Services/Insurance/2010-European-insurance-outlook_rebuilding-capital [dostęp: 10.07.2010].
  • Gronroos, C., 1984, A Service Quality Model and Its Marketing Implications, European Journal of Marketing, vol. 18, iss. 4.
  • ISO, 2009, The ISO Survey of Certifications 2008, Geneva.
  • Łańcucki, J., 2009, Uwarunkowania procesu normalizacyjnego w sferze usług, w: Łańcucki, J. (red.), Rola znormalizowanych systemów zarządzania w zarządzaniu organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • PN - EN ISO 9001:2009, Systemy zarządzania jakością. Wymagania, 2009, Warszawa.
  • PricewaterhouseCoopers, 2009a, Simplifying corporate structures, Insurance Digest [online] , http://www.pwc.com/gx/en/insurance/digest/digest-1209-simplifying-corporate-structures.html [dostęp: 13.04.2011].
  • PricewaterhouseCoopers, 2009b, The day after tomorrow, Emerging from the storm, The day after tomorrow for insurance [online], http://www.pwc.com/gx/en/insurance/publications/day-after-tomorrow.jhtml [dostęp: 13.04.2011].
  • Zosig, F.V., 1999, Qualitatsmanagement in der Praxis. Die Ubertragung von Qualitatsstandards in die betriebliche Praxis eines Versicherungsunternehmens, Stuttgart.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199377

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.