PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 6 | 44--52
Tytuł artykułu

Wpływ kryzysu na zachowania konsumentów na rynku dóbr luksusowych

Autorzy
Warianty tytułu
Impact of the Economic Crisis on Consumers' Bahaviour in the Market for Luxury Goods
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z naukowego punktu widzenia interesujące wydaje się zbadanie, jak polski konsument dóbr luksusowych zareagował na największy od 80 lat kryzys finansowy na świecie - czy w sposób widoczny ograniczył swoje wydatki na dobra wyższego rzędu, czy też pozostał wierny swoim nawykom. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie różnego rodzaju teorii dotyczących wpływu kryzysów gospodarczych na rynek dóbr luksusowych oraz interpretację wyników badania dotyczącego wpływu obecnie trwającego kryzysu na zachowania konsumentów na tym rynku. (fragment tekstu)
EN
In her article, the author undertook an attempt to state, to what degree the present economic crisis had affected the level of consumption and consumers' behaviour in the market for luxury goods. She presented various theories relating to impact of economic crises on the market for luxury goods. For the purposes of article, there was carried out an empirical research, which demonstrated that in Poland consumption of luxury goods did not note any significant decline and it still was conspicuous consumption. Even if consumption of luxury goods of high value (e.g. cars) declined, then grew consumption of luxury goods of a relatively lower value (e.g. cosmetics, food products, etc.). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
44--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • S.H. Ang, Personality Influences on Consumption, "International Journal of Consumer Marketing" 2001, No 1.
  • M. Bils, P.J. Klenow, Using Consumer Theory' to Test Competing Business Models, "Journal of Political Economy" 1998, Vol. 106, No 2.
  • Leadership in the Luxury Industry: Are the Rules Changing?, Spencer Stuart, November 2009, http://content.spencerstuart.com/sswebsite/pdf/lib/luxleaders_rgb.pdf, 29.09.2010.
  • H. Leibenstein, Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in the Theory of Consumer Demand. "The Quarterly Journal of Economics" 1950, Vol. 64, No 2.
  • J.C. Nunes, X. Dreze, Y.J. Han, Conspicuous Consumption in a Recession: Toning it Down or Turning it Up?, "Journal of Consumer Psychology", www.xdreze.org/Publications/paper_detail.php?PaperID=46. 29.09.2010.
  • J.C. Nunes, X. Dreze, Y.J. Han. First Impressions: Status Signaling Using Brand Prominence, MSI Reports, 2009.
  • J.C. Nunes, X. Dreze, Y.J. Han, Signaling Status with Luxury Goods: The Role of Brand Prominence, "Journal of Marketing" 2010, No 74, July.
  • Rynek dóbr luksusowych w Polsce, KPMG, Warszawa 2010.
  • Th. Veblen, Teoria klasy próżniaczej, MUZA, Warszawa 2008.
  • R. Vinelli, Luxury Shame: A New Cultural Norm, New York 2009, http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm7abstract_id=l349341, 29.09,2010.
  • L. Zurawicki, N. Braidot, Consumers During Crisis: Responses from the Middle Class in Argentina, "Journal of Business Research" 2005, Vol. 58, No 8.
  • www.tvn24.pl/-l,1590001,0,l,gospodarka-spadla-w-przepasc,wiadomosc.html, 9.09.2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199389

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.