Warianty tytułu
Formation of the Enterprise's Image through Product Quality (On the Example of Dairy Enterprise)
Języki publikacji
Abstrakty
Każde przedsiębiorstwo jest jednocześnie postrzegane przez różne podmioty reprezentujące otoczenie podmiotowe firmy, do którego należą m.in, obecni i potencjalni nabywcy finalni. Uczestnicy tej grupy, podobnie jak inne podmioty z otoczenia, kształtują swój własny wizerunek przedsiębiorstwa i wytwarzanych przez nie produktów. W artykule skupiono się na relacjach zachodzących między przedsiębiorstwem a istniejącymi nabywcami finalnymi, charakterystycznych dla tzw. rynku B2C (business to consumer). Skoncentrowano się na wybranej grupie czynników wpływających na wizerunek firmy, czyli na elementach tożsamości dotyczących produktu finalnego. Celem artykułu jest zaprezentowanie działań realizowanych przez przedsiębiorstwa mleczarskie z terenu woj. lubelskiego w ramach kształtowania ich wizerunku poprzez kształtowanie jakości produktów oraz ocena stopnia zgodności tych działań z opiniami nabywców finalnych. (fragment tekstu)
In her article, the author presented the relationships taking place between an enterprise and the existing final customers, specific for the so-called B2C (business-to-consumer) market. She discussed the group of factors affecting the company's image, i.e. the elements of identity of the final product. The objective of article is to present the actions carried out by dairy enterprises from the Lubelskie Voivodeship (Lublin Province) in order to shape their image through formation of product quality as well as evaluation of the degree of compliance of those actions with the final customers' opinions. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
- J. Altkorn, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 9.
- A. Baruk, Marketing personalny a kreowanie wizerunku firmy, "Rozprawy Naukowe Akademii Rolniczej w Lublinie'" 2005, z. 292, s. 37.
- N. Baryłko-Pikielna, Zarys analizy sensorycznej żywności, WNT, Warszawa 1975, s. 300.
- M. Góralczyk, Budowanie jakościowej przewagi konkurencyjnej wyrobów mleczarskich i jej znaczenie dla konsumentów, w: Agrobiznes 2005 Zmiany w agrobiznesie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej, red. S. Urban, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2005, s. 282-283.
- H. Górska-Warsewicz, Konsumencka ocena jakości, "Przemysł Spożywczy" 2001, nr 12, s. 35-37.
- M. Grzybowska-Brzezińska, Marketingowe aspekty jakości produktów spożywczych, "Marketing i Rynek" 2008, nr 6, s. 28.
- J. Hołub-Iwan, Marketingowa specyfika postrzegania jakości produktów (na przykładzie badań rynku napojów bezalkoholowych), "Prace Naukowe SGGW w Warszawie" 2002, nr 28. s. 337, 340.
- P.A. Luning. W.J. Marcelis, W.M. Jongen, Zarządzanie jakością żywności. Ujęcie technologiczno-menedżerskie, WNT, Warszawa 2005, s. 31-33.
- J. Penc, Rynkowy wizerunek firmy, "Marketing Serwis" 1998, nr 4.
- W. Pieczonka, Konsumencka struktura jakości produktów mlecznych, "Przegląd Mleczarski" 2009. nr 2, s. 40.
- S. Urban, Marketing produktów spożywczych. Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 54-55.
- M. Urbaniak, Kształtowanie wizerunku firmy poprzez jakość, "Problemy Jakości" 1998, nr 7, s. 17.
- M. Urbaniak, Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2003, s. 15.
- M. Wiśniewska, Od gospodarstwa do stołu. Organizacja i zarządzanie jakością oraz bezpieczeństwem produktu żywnościowego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2005, s. 26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199393