Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Segmentation of Consumers of Beef in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Uzyskane wyniki badań wskazują, że grupa konsumentów regularnie kupujących mięso wołowe jest zróżnicowana pod względem skłonności do zwiększenia spożycia wołowiny. Istnieją różne przyczyny braku zainteresowania większym spożyciem mięsa wołowego w tej grupie, ale częściej wskazywano brak satysfakcji z jakości dostępnego na rynku krajowym mięsa wołowego niż przyczyny ekonomiczne. Segmenty konsumentów o wyższej częstotliwości dokonywania zakupów wołowiny w sposób bardziej urozmaicony wykorzystują wołowinę do przygotowywania posiłków. Czynnikiem różnicującym konsumentów wołowiny są również preferencje dotyczące miejsc zakupu żywności, które wskazują na istnienie zależności między oczekiwaniami w stosunku do jakości i preferencjami kulinarnymi a częstotliwością zakupu wołowiny. Uzyskane wyniki stanowią cenne wskazania w zakresie możliwości różnicowania oferty asortymentowej wołowiny z uwzględnieniem różnych kanałów sprzedaży. (fragment tekstu)
In their article, the authors presented the results of survey carried out among consumers of beef. They presented the factors affecting consumption of beef, taking into account the quality aspects and culinary preferences, the present places of purchases of beef and perceived purchasing barriers. (original abstract)
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- A. Bernues, A, Olaizola, K. Corcoran, Extrinsic Attributes of Red Meat as Indicators of Quality in Europe: An Application for Market Segmentation, "Food Quality and Preference" 2003, No 14.
- X. Gellynck, W. Verbeke, Consumer Perception of Traceability in the Meat Chain, "Agrarwirtschaft" 2001, No 50(6).
- K. Gutkowska, I. Ozimek, Wybrane aspekty zachowań konsumentów na rynku żywności - kryteria różnicowania, SGGW, Warszawa 2005.
- H. McIlveen, J. Buchanan, The Impact of Sensory Factors on Beef Purchase and Consumption, "Nutrition & Food Science'' 2001, No 31.
- I. Ozimek, K. Gutkowska, S. Żakowska-Biemans, Postrzeganie przez konsumentów ryzyka związanego ze spożywaniem poszczególnych produktów żywnościowych, "Żywienie Człowieka i Metabolizm" 2007, t. 34, nr 1/2.
- W. Umberger, T. McFadden, A. Smith, Does Altruism Play a Role in Determining U.S. Consumers' Preferences and Willingness to Pay for Natural and Regionally Produced Beef?, "Agribusiness" 2009, No 25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199403