PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 3 | 11--19
Tytuł artykułu

Szara strefa w Internecie: tendencje i kierunki rozwoju

Autorzy
Warianty tytułu
Grey Market in Internet: Development Trends and Directions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szybki rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych powoduje, że coraz większa część aktywności gospodarczej jest przemieszczana do przestrzeni wirtualnej. Internet sprzyja powstawaniu nowych, innowacyjnych modeli biznesowych i skłania wiele firm do wykorzystania globalnej sieci nie tylko jako platformy interaktywnej komunikacji z klientami i konsumentami, lecz również jako sposobu wykreowania unikatowej przewagi konkurencyjnej. Migracja do cyberprzestrzeni stwarza szanse dla kreatywnych przedsiębiorców, ale wiąże się również z zagrożeniami. Dotyczy to także konsumentów, którym Internet stwarza niespotykane wcześniej możliwości, ale równocześnie narażając ich na nowe niebezpieczeństwa i pułapki. Wiele z nich wiąże się z występowaniem w przestrzeni wirtualnej nierejestrowanej aktywności gospodarczej (określanej potocznie jako "szara strefa"), której wybrane przejawy zostaną bliżej przedstawione w niniejszym artykule. (fragment tekstu)
EN
Migration to the virtual space provides opportunities for many firms and creative entrepreneurs but also possibilities to carry out activities by those entities, which seek for easy, quick profits. It is connected with occurrence in the virtual space of unregistered business activity (commonly described as the grey market) whose selected symptoms are presented in the article. The author also discussed in it the new areas and symptoms of occurrence of the grey market in Internet in the form of development of unofficial market for IT products, brand piracy and sale of counterfeit products (including computer software) and achievement of unregistered income through sale of products in Internet auctions. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--19
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • G.R. Elings, S. Gelin, Anti-counterfeiting 2010, "World Trademark Review", www.worldtrademarkreview.com, 27.08.2010.
  • E. Glapiak, A. Stabryła, Fiskus zarabia mniej na hazardzie, "Rzeczpospolita", 2-3.04.2011.
  • The Grey Market. A KPMG Study in Cooperation with The Anti-Gray Market Alliance, KPMG, s. 1, www.gammaglobal.com/aboutus_articles.php?news_id=4 , 18.04.2011.
  • B. Mróz, Gospodarka nieoficjalna w systemie ekonomicznym, SGH, Warszawa 2002, rozdz. 1.
  • B. Mróz, Między bazarem a butikiem: "szary" konsument w polskiej gospodarce, w: Konsument. Gospodarstwo domowe. Rynek, red. nauk. Z. Kędzior, Akademia Ekonomiczna, Katowice 2007, s. 152.
  • A. Stabryła, Hazard kwitnie w Internecie, "Rzeczpospolita", 2-3.04.2011.
  • P. Szpecht, Wzrasta piractwo na świecie, w Polsce nieco lepiej, www.komputerswiat.pl/blogi/blog-redakcyjny/2010/05/wzrasta-piractwo-na-swiecie, 14.04.2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199707

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.