Warianty tytułu
Selected Aspects of Development of Wine Tourism in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Enoturystyka (turystyka winiarska, ang. wine tourism) jest obecnie najszybciej rozwijającą się gałęzią światowego przemysłu turystycznego. Jej rozwój może przynieść korzyści nie tylko właścicielom winnic, ale również całemu regionowi, na którym uprawy winorośli są zlokalizowane. Zainteresowanie turystyką winiarską wzrasta również w Polsce. Szacuje się, że w 2006 roku z tej formy wypoczynku skorzystało 1-2 tys. osób. Celem artykułu jest analiza aktualnej sytuacji w zakresie upraw winorośli oraz działań podejmowanych przez właścicieli winnic na rzecz rozwoju enoturystyki w Polsce. (abstrakt oryginalny)
The aim of this article is to present the development of wine tourism in Poland and analyze the promotion activity of vineyards' owners. Despite the neglect in the wine tourism sphere in our country, the process of its development has been growing. The wineries' owners are planning to improve the infrastructure for tourists and undertaking attempts to promote their activity. They hope that it could be a good source of additional income. Moreover it is profitable for regions for many different reasons. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
134--139
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie
Bibliografia
- Bosak W. 2010: Wino i turystyka. Polski Instytut Winorośli i Wina. [http://www.instytutwina.pl/prace.html], 10.04.
- Burkot P. 2010: Wino gronowe z polskich winnic. Biuletyn Informacyjny Agencji Rynku Rolnego, nr 2(224). [www.arr.gov.pl], 26.04.
- Carlsen J. 2004: A Review of Global Wine Tourism Research. Journal of Wine Research, vol. 15, No 1, pp. 5-13. [epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&init=l&plugin=0&language=en&pcode=tag00034], 15.10.2009.
- Hall C.M., Sharples L., Cambourne B., Macionis N. 2000: Wine tourism around the world. Development management and markets.
- Jaffe E., Pasternak H. 2004: Developing Wine Trails as a Tourist Attraction in Israel. Int. J. Tourism Res., nr 6. s. 237-249.
- National Wine Tourism Strategy. Winemakers Federation of Australia. 1998: Wine tourism strategic business plan 2002-2005. Embrace the Challenge. November 2002. [www.wfa.org.au], s. 5.
- Poitras L., Getz D. 2006: Sustainable Wine Tourism: The host community perspective. Journal of Sustainable Tourism, vol.14, No. 5.
- Thach L. 2007: Trends in Wine Tourism. Wine Buisness Monthly, 15 August, [www.winebusiness.com], 22.10.2009.
- [www.larioja.pl/news/enoturystyka], 28.03.2009.
- [www.vinisfera.pl/vinisfera.189.149,0.0,F], 19.04.2010.
- [www.winebusiness.com], 22.10.2009.
- [www.wineo.pl/enoturystyka], 28.03.2009.
- Wypych M. 2008: Enoturystyka w Polsce i perspektywy jej rozwoju. Praca magisterska. AWF, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200049