PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 91--96
Tytuł artykułu

Application of Vegetable Fats and Oils in Cosmetic Products

Warianty tytułu
Zastosowanie tłuszczów i olejów roślinnych w produktach kosmetycznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Tłuszcze i oleje roślinne są bardzo popularne jako składniki kosmetyków z wieloma potwierdzonymi korzyściami dla skóry. W niniejszej pracy przeanalizowano skład 930 emulsji kosmetycznych dostępnych na polskim rynku w celu oszacowania zakresu wykorzystania tłuszczów i olejów roślinnych w tych produktach. Analiza wykazała obecność 50 rodzajów tłuszczów i olejów roślinnych w emulsjach kosmetycznych. Najpopularniejszymi są masło shea, olej sojowy, migdałowy i awokado. Analiza wykazała również, iż tłuszcze i oleje roślinne stosowane są jako podstawowe i aktywne składniki kosmetyczne. Pojawiają się w różnych rodzajach formulacji kosmetycznych do pielęgnacji twarzy i ciała. Ich popularność wynika nie tylko z ich korzystnego działania na skórę, ale również ze względów marketingowych producenci wykorzystują chwytliwe nazwy, które przyciągają uwagę konsumentów. Najpopularniejsze tłuszcze i oleje mają egzotyczne nazwy i mogą przynieść potencjalne korzyści dla skóry. (abstrakt oryginalny)
EN
Vegetable fats and oils have become very popular as cosmetic ingredients, with a number of claimed skin benefits. In this study we analyzed the composition of 930 cosmetic emulsions available in Polish market in order to estimate the range of usage of vegetable fats and oils in these products. Analysis found 50 kinds of vegetable fats and oils in cosmetic emulsions. The most popular ones are: shea butter, soybean, almond and avocado oils. Analysis showed also, that vegetable fats and oils are used as basic and active cosmetic ingredients. They appear in different kinds of cosmetic formulations for face and body care. Their popularity do not result only from their benefits for skin, but also from marketing considerations - producers use eye-catching names, which attract consumers' attention. Most popular fats and oils have exotic origin and they can bring potential advantage to skin. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
91--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • [1] Lautenschläger H. (2009) Vegetable oils, Kosmetik International, 1, 16-18.
  • [2] Lautenschläger H. (2008) Oils and fats in cosmetic products - Mother Nature contra petrochemical industry?, Beauty Forum, 3, 102-106.
  • [3] Pytkowska K. (2003) Wpływ lipidów na barierę naskórkową, Wiadomości PTK, 2, 7-10.
  • [4] Jurkowska S. (2003) Surowce kosmetyczne, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Fizykoterapii, Wrocław.
  • [5] Lautenschläger H. (2004) Lipophilic substances - oils and lipids in cosmetic products, Kosmetik International, 4, 46-48.
  • [6] Glinka R. (2008) Receptura kosmetyczna z elementami kosmetologii, Wydawnictwo MA Oficyna Wydawnicza, Łódź.
  • [7] Jabłońska-Trypuć J., Czerpak R. (2008) Surowce kosmetyczne i ich składniki, Wydawnictwo MedPharm Polska, Wrocław.
  • [8] Jędrzejko K., Kowalczyk B., Bacler B. (2006) Rośliny kosmetyczne, Wydawnictwo Śląskiej Akademii Medycznej, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.