PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 288
Tytuł artykułu

Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy zamieszczono charakterystykę decyzji nabywczych konsumentów. Przedstawiono ryzyko konsumenta i jego determinanty. Omówiono aspekt metodyczny badania ryzyka konsumentów. Przybliżono postawy polskich konsumentów wobec ryzyka. Pokazano ryzyko konsumenta na wybranych rynkach w ujęciu modelowym.
Rocznik
Strony
288
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Adams E.W., Fagot R.F., Robinson R.E.: A Theory of Appropriate Statistics. "Psychometrika" 1965.
  • Agarwal S., Teas R.K.: Cross-National Applicality of a Perceived Risk - Value Model. "Journal of Product & Brand Management" 2004, Vol. 13, No. 4.
  • Ahn M.J., Falloon W.D.: Strategic Risk Management: How Global Corporations Manage Financial Risk for Competitive Advantage. London 1991.
  • Arrow K.J.: Eseje z teorii ryzyka. PWN, Warszawa 1979.
  • Assael H.: Consumer Behavior and Marketing Action. South-Western College Publishing, Cincinnati 1995.
  • Babbie E.: Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  • Badania marketingowe - metody, nowe technologie, obszary aplikacji. Red. K. Mazurek-Łopacińska. PWE, Warszawa 2008.
  • Badania przestrzenne rynku i konsumpcji. Przewodnik metodyczny. Red. S. Mynarski. PWN, Warszawa 1992.
  • Badania rynkowe i marketingowe. Red. J. Kramer. PWE, Warszawa 1994.
  • Badania rynku - metody i zastosowania. Red. Z. Kędzior. PWE, Warszawa 2005.
  • Bamber L.: Principles of the Management of Risk. W: Safety at Work. Red. J. Ridley. Butterworth-Heinemann Ltd., London 1994.
  • Banse G., Bechmann G.: Risiko - Semantik und Transdisziplinäre Risikoforschung. "Science, Technology, Society" 2001, No. X(XXIII) 2-3, Praha.
  • Barczak S.: Dobór próby metodą reprezentacyjną do badań nad ryzykiem konsumentów. AE, Katowice 2009, (maszynopis powielony).
  • Bateson J.E.G.: Managing Services Marketing. Text and Readings. The Dryden Press, Chicago 1989.
  • Bauer R.A.: Consumer Behavior as Risk Taking. W: Dynamic Marketing for a Changing World. Red. R.S. Hancock. Proceedings of the 43rd Conference of the American Marketing Association. Chicago 1960.
  • Bazarnik J., Grabiński Т., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A.: Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe. Canadian Consortium of Management Schools i AE w Krakowie, Warszawa - Kraków 1992.
  • Beck U.: Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności. Scholar, Warszawa 2004.
  • Beharrell В., Denison T.J.: Involvement in a Routine Food Shopping Context. "British Food Journal" 1995, No. 4.
  • Bentler P.M.: Comparative Fit Index in Structural Models. "Psychological Bulletin" 1990, No. 2.
  • Berbeka J.: Płeć a zachowania konsumentów. "Marketing w Praktyce" 1999, nr 1.
  • Bernstein P.L.: Intelektualna historia Wall Street. WIG-Press, Warszawa 1998.
  • Bernstein P.L.: Przeciw bogom. Niezwykle dzieje ryzyka. WIG-Press Warszawa 1997.
  • Bettman J.R.: Perceived Risk and Its Components: A Model and Empirical Test. "Journal of Marketing Research" 1973, Vol. 10.
  • Bettman J.R.: Information Integration in Consumer Perception: A Comparison of two Models of Component Conceptualization. "Journal of Applied Psychology" 1975, Vol. 60.
  • Bezpieczeństwo produktu w Europie. Przewodnik po działaniach naprawczych, w tym wycofywaniu produktów - jak firmy mogą chronić konsumentów przed niebezpiecznymi produktami. Intertek Research and Testing Centre, czerwiec 2004.
  • Black J.: Słownik ekonomii. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Blackwell R.D., Miniard P.W., Engel J.F.: Consumer Behavior. The Dryden Press, Fort Worth 2001.
  • Boksberger Ph.E., Craig-Smith S.J.: Customer Value amongst Tourists: A Conceptual Framework and a Risk-adjusted Model. "Tourism Review" 2006, No. 1.
  • Bolesławski L.: Prognoza gospodarstw domowych 1996-2020. Studia i analizy statystyczne. GUS, Warszawa 1997.
  • Bolesta-Kukułka K.: Decyzje menedżerskie. PWE, Warszawa 2003.
  • Bootzin R.R., Bower G.H., Zajonc R.B., Hall E.: Psychology Today. McGraw-Hill, New York 1986.
  • Borkowski S., Wszendybył E.: Jakość i efektywność usług hotelarskich. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Boze B.V.: Selection of Legal Services: An Investigation of Perceived Risk. "Journal of Professional Services Marketing" 1987, Vol. 3, No. 2.
  • Braun H.: Risikomanagement. Eine Spezifische Controllingaufgabe. Toeche Mittler, Darmstadt 1984.
  • Brehmer В.: Some Notes on Psychological Research Related to Risk. W: Future Risk and Risk Management. Red. B. Brehmer, N.E. Sahlin. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht 1994.
  • Brown A., Stayman H.: Antecedents and Consequences of Attitudes toward the Ad. "Journal of Marketing Research" 1992.
  • Brown S.: Drop and Collect Surveys: A Neglected Research Technique? "Marketing Intelligence and Planning" 1987, No. 1.
  • Burgiel A.: Znaczenie naśladownictwa i wpływów społecznych w zachowaniach konsumentów. AE, Katowice 2005.
  • Byrnes J.P., Miller D.C., Schäfer W.: Gender Differences in Risk Taking: A Meta-Analysis. "Psychological Bulletin" 1999, Vol. 125.
  • Bywalec Cz.: O istocie i klasyfikacji usług - polemicznie. "Wiadomości Statystyczne" 2001, nr 9 (484).
  • Bywalec Cz.: Ekonomika i finanse gospodarstw domowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Bywalec Cz.: Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Cetwiński O.: Ryzyko w przesłankach decyzji. W: Społeczeństwo a ryzyko. Red. L.W. Zacher, A. Kiepas. FE Transformacje w Warszawie i Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Warszawa -Katowice 1994.
  • Chen M.A., Dunn E.: Household Economic Portfolios. Assessing the Impact of Microenterprise Services. Washington, June 1996.
  • Choffee S.H., McLeod J.M.: Consumer Decisions and Information Use. W: Consumer Behavior: Theoretical Sources. Red. S. Ward, T.S. Robertson. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, NJ, 1973.
  • Chuing-Ju Liang, Wen-Hung Wang, J.D. Forquhar: The Influence of Customer Perceptions of Financial Performance in Financial Services. "International Journal of Bank Marketing" 2009, Vol. 27, No. 2.
  • Conchar M.P., Zinkhan G.M., Peters C., Olavarrieta S :. An Integrated Framework for the Conceptualization of Consumers' Perceived-Risk Processing. "Journal of the Academy of Marketing Science" 2004, No. 4.
  • Cox D.F., Rich S.U.: Perceived Risk and Customer Marketing - The Case of Telephoning Shopping. "Journal of Marketing Research" 1964, No. 4.
  • Cox D.F.: Synthesis-perceived Risk and Information Handling. W: Risk Taking and Information Handling on Consumer Behavior. Red. D.F. Cox. Harvard University Press, Boston 1967.
  • Cunningham L.F., Gerlach J.H., Harper M.D., Young C.E.: Perceived Risk the Consumer Buying Process: Internet Airlines Reservations. "International Journal of Service Industry Management" 2005, Vol. 16, No. 4.
  • Cunningham S.M.: The Major Dimensions of Perceived Risk. W: Risk Taking and Information Handling in Consumer Behavior. Red. D.F. Cox. Harvard University Press, Boston 1967.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Ozimek I.: Ochrona i edukacja konsumentów we współczesnej gospodarce rynkowej. PWE, Warszawa 2005.
  • Damodaran A.: Ryzyko strategiczne. Podstawy zarządzania ryzykiem. Wharton School Publishing, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • de Jonge J., Frewer L., van Trip H" Renes R.J., de Wit W., Timmers J.: Monitoring Consumer Confidence in Food Safety: An Exploratory Study. "British Food Journal" 2004, Vol. 106, No. 10/11.
  • Deaton M.E., Minor M.S.: Perceived Risk. Acceptable Risk and Industrial Purchasing. W: Enhancing Knowledge Development in Marketing. Red. A. Parasuraman. AMA Educators' Proceedings, Chicago 1990.
  • Decyzje konsumentów i ich determinanty. Red. E. Kieżel. AE, Katowice 2001.
  • Del Vecchio D" Smith D.C.: Brand-Extension Price Premiums: The Effects of Perceived Fit and Extension Product Category Risk. "Journal of the Academy of Marketing Science" 2005, Vol. 33, No. 2.
  • Derbaix C.: Perceived Risk and Risk Believers: An Empirical Investigation. "Journal of Economic Psychology" 1983, Vol. 3.
  • Diamond W.D.: The Effect of Probability and Consequence Levels on the Focus of Consumer Judgments in Risky Situations. "Journal of Consumer Research" 1988, Vol. 15, No. 2.
  • Domański Cz.: Statystyczne testy nieparametryczne. PWE, Warszawa 1979.
  • Domański Cz.: Testy statystyczne. PWE, Warszawa 1990.
  • Domurat K.: Rola "subiektywnych" prawdopodobieństw w decyzjach z ryzykiem. "Decyzje" 2008, nr 10.
  • Doney P.M., Cannon J.P:. An Examination of the Nature of Trust in Buyer-seller Relationships. "Journal of Marketing" 1997 April, Vol. 61.
  • Dowling G.R., Staelin R.: A Model of Perceived Risk and Intended Risk-Handling Activity. "Journal of Consumer Research" 1994, Vol. 21.
  • Drucker P.F.: Skuteczne zarządzanie. PWN, Warszawa 1976.
  • Duliniec E.: Postępowanie nabywców towarów konsumpcyjnych w krajach o gospodarce rynkowej. Analiza marketingowa. Seria "Monografie i Opracowania", nr 204. SGPiS, Warszawa 1986.
  • Dunn M.G., Murphy P.E., Skelly G.U.: Research Note: The Influence of Perceived Risk on Brand Preference for Supermarket Products. "Journal of Retailing" 1986, Vol. 62, No. 2.
  • Dyer D., Kagel J.H., Levin D.: A Comparison of Naive and Experienced Bidders in Common Offer Auctions: A Laboratory Analysis. "Economic Journal" 1999, Vol. 99, No. 394.
  • Encyklopedia psychologii. PWN, Warszawa 1978.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Kollat D.T.: Consumer Behaviour. The Dryden Press, Illinois 1978.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Miniard P.W.: Consumer Behavior. The Dryden Press, Prentice Hall, New York 1986.
  • Erlich A: Ryzyko gospodarcze. W: Encyklopedia organizacji i zarządzania. PWE, Warszawa 1981.
  • Falkowski A., Tyszka Т.: Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk 2009.
  • Fatuła D.: Niepewność i ryzyko w zachowaniach klientów na rynku detalicznych produktów finansowych. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Forlicz S.: Niedoskonała wiedza podmiotów rynkowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Consumer Psychology for Marketing. Routledge, London 1994.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D.: Metody badawcze w naukach społecznych. Zysk i S-ka, Poznań 2001.
  • Frąckiewicz E.: Ryzyko cyfrowe nabywcy - pojęcie i znaczenie. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Frąckiewicz E.: Źródła ryzyka marketingowego i jego determinanty. "Marketing i Rynek" 2008, nr 3.
  • Gajewski S.: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. UL, Łódź 1994.
  • Garbarski L.: Koszty zmiany dostawcy jako determinanta zachowań uczestników rynku w warunkach niepewności. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Garbarski L.: Zachowania nabywców. PWE, Warszawa 1998.
  • Garbarski L.: Zrozumieć nabywcę. PWE, Warszawa 1994.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. PWE, Warszawa 1903.
  • Gąsiorowska A.: Zakupy impulsywne. "Marketing w Praktyce" 2004, nr 1.
  • Gatnar E.: Klasyfikacja danych za pomocą pakietu statystycznego SPSS for Windows. Wydawnictwo PLJ, Warszawa 1995.
  • Gatnar E.: Symboliczne metody klasyfikacji danych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Gęsicki L., Gęsicki M.: Słownik terminów ekonomiczno-prawnych. Interfart, Łódź 1995.
  • Gliszczyńska X.: Skala I-Е w pracy. Technika pomiaru poczucia kontroli w sytuacji pracy. PTP, Warszawa 1990.
  • Goodman L.A., Kruskal W.H.: Measures of Association for Cross Classifications. Springer - Verlag, New York - Heidelberg 1979.
  • Góralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii. PWN, Warszawa 1974.
  • Gordon R.F., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Goszczyńska M., Ratajczak Z.: Zachowania ekonomiczne młodzieży w warunkach kryzysu ekonomicznego. W: Człowiek w procesie przemian gospodarczych. Red. Z. Ratajczak. Uniwersytet Śląski, Katowice 1993.
  • Greatorex M., Mitchell V.M.: Developing the Perceived Risk Concept. Emerging Issues in Marketing. W: Proceedings Marketing Education Group Conference. Red. M. Davies. Loughborough 1993, Vol. 1.
  • Green P.E., Tull D.S., Album G.: Research for Marketing Decisions. Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1988.
  • Grether D., Wilde L., An Analysis of Conjunctive Choice - Theory and Experiments. "Journal of Consumer Research", April 1994.
  • Grzybowski W.: Ryzyko w procesie podejmowania decyzji. Studium teoretyczno-badawcze. UMCS, Lublin 1976.
  • Guseman D.S.: Risk Perception and Risk Reduction in Consumer Services. W: Marketing Services. American Marketing Association Proceedings Series. Red. J.H. Donnelly, W.R. George. Chicago 1981.
  • Gunter В., Furnham A.: Consumer Profiles. An Introduction to Psychographics. Routledge, London 1992.
  • Hague P., Hague N., Morgan C.A.: Badania rynkowe w praktyce. Helion, Gliwice 2005.
  • Handel i usługi. Diagnoza i perspektywy rozwoju w Polsce i województwie śląskim. Red. M. Jaciow. CBiE AE, Katowice 2008.
  • Harrison G.W., Lau M.I., Rutström E.E.: Estimating Risk Attitudes in Denmark: A Field Experiment. "Working Paper", University of Central Florida, Orlando 2004.
  • Hawes J.M., Lumpkin J.R.: Perceived Risk and the Selection of a Retail Patronage Mode. "Journal of the Academy of Marketing Science" Winter 1986, No. 4.
  • Heerkens G.R.: Jak zarządzać projektami. Wydawnictwo RM, Warszawa 2003.
  • Hellström Т., Jacob M.: Policy Uncertainty and Risk. Conceptual Developments and Approaches. Kluwer Academic Publishers, Boston 2001.
  • Hill N" Alexander J.: Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Ho S.S.M., Ng V.T.F.: Customers' Risk Perceptions of Electronic Payment Systems. "International Journal of Bank Marketing" 1994, Vol. 12, nr 8.
  • Hodoly A.: Zarys ekonomiki spożycia. AE, Katowice 1975.
  • Hoffman K.D., Bateson J.E.G.: Essentials of Services Marketing. Fort Worth, The Dryden Press 1997.
  • Holt Ch.A., Laury S.K.: Risk Aversion and Incentive Effects. "The American Economic Review" 2002, Vol. 92, No. 5.
  • Horton R.L.: The Structure of Perceived Risk: Some Further Progress. "Journal of the Academy of Marketing Science" Fall 1976, Vol. 4, No. 4.
  • Howard J.A.: Consumer Behavior. Application of Theory. McGraw-Hill Book Co., New York - Düsseldorf 1977.
  • Informator GUS 2010. GUS, Warszawa 2010.
  • Jacoby J., Kaplan L.B.: The Components of Perceived Risk. "Advances in Consumer Research" 1972, No. 1 (1).
  • Janardan K.G., Schaeffer D.J.: Sampling Frequency and Comparison of Grab and Composite Sampling Programs for Effluents. Invited Papers for Satellite 17, International Statistical Ecology Program. Berkeley 1977, CA.
  • Janiszewska A.: Szacowanie i ocena ryzyka - cz. I. Biuletyn Inspekcji Handlowej 2008, nr 2.
  • Janiszewska A.: Szacowanie i ocena ryzyka - cz. II. Biuletyn Inspekcji Handlowej 2008, nr 3.
  • Jędralska K.: Zachowania przedsiębiorstw w sytuacjach niepewnych i ryzykownych. AE, Katowice 1992.
  • Joag S.G., Möwen J.C., Gentry J.W.: Risk Perception in a Simulated Industrial Purchasing Task: The Effects of Single Versus Multiplay Decisions. "Journal of Behavioural Decision Making" 1990, Vol. 3.
  • Jonas A.: Jakość usług a postrzegane przez klientów ryzyko ich zakupu. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Kaczmarczyk S.: Badania marketingowe - metody i techniki. PWE, Warszawa 1995.
  • Kaczmarek T.T.: Ryzyko i zarządzanie ryzykiem. Ujęcie interdyscyplinarne. Difin, Warszawa 2005.
  • Kaczmarek T.T.: Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie eksportującym. ODiDK, Gdańsk 2001.
  • Kahneman D" Tversky A.: Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. "Econometrica" 1979, Vol. 47.
  • Katona G.: Psychological Analysis of Economic Behavior. McGraw-Hill, New York 1951.
  • Kędzior Z.: Polskie gospodarstwa domowe w okresie przemian systemowych. "Gospodarstwo Domowe" 1994, nr 2.
  • Kędzior Z.: Zachowania gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Prawidłowości, determinanty. CBiE AE, Katowice 1997.
  • Kędzior Z., Karcz K.: Badania marketingowe w praktyce. PWE, Warszawa 2007.
  • Kędzior Z., Karcz K.: Modele zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw (lata 2000-2010). AE, Katowice 1998.
  • Kendall M.G.: Rank Correlation Methods. Griffin, London 1955.
  • Kendall R.: Zarządzanie ryzykiem - dla menedżerów. Liber, Warszawa 1998.
  • Kieżel E.: Zachowania polskich konsumentów w warunkach niepewności. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Kinnear T.C., Taylor J.R.: Marketing Research. An Applied Approach. McGraw-Hill, New York 1991.
  • Knight F.H.: Risk, Uncertainty and Profit. Chicago - London 1985.
  • Kogan N., Wallach M.A.: Risk-taking: A Study in Cognition and Personality. Holt, Rhinehart & Winston, New York 1964.
  • Kollat J., Blackwell R., Kollat D.: Consumer Behavior. The Dryden Press 1978.
  • Kołodziejek В., Zielińska Z.: Potrzeby a spożycie. PWE, Warszawa 1989.
  • Konecki К.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce. Red. M. Janoś-Kresło, B. Mróz. SGH, Warszawa 2006.
  • Konsument i przedsiębiorstwo w otoczeniu wielokulturowym - wyniki badań. Red. J. Kramer, U. Janeczek. AE, Katowice 2002.
  • Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Kostera M.: Antropologia organizacji: metodologia badań terenowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Sounders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • Kowal J.: Metody statystyczne w badaniach sondażowych rynku. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Wrocław 1998.
  • Kozielecki J.: Czynność podejmowania decyzji. W: Psychologia. PWN, Warszawa 1978.
  • Kozielecki J.: Psychologiczna teoria decyzji. PWN, Warszawa 1977.
  • Kozielecki J.: Psychologiczna teoria decyzji. PWN, Warszawa 1979.
  • Krzakiewicz K.: Ryzyko w zarządzaniu przedsiębiorstwem. TNOiK, Poznań 1990.
  • Krzyżanowski L.J.: O podstawach kierowania organizacjami inaczej: paradygmaty, modele, metafory, filozofia, metodologia, dylematy, trendy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Kuc B.R.: Ryzyko menedżerskie - determinanty osobowościowe i sytuacyjne (ryzykanci, hazardziści, asekuranci). W: Zarządzanie ryzykiem - wyzwania XXI wieku. Red. B.R. Kuc. WSZiP, Warszawa 2007.
  • Kufel J., Mruk H.: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna. W: Ochrona prawna konsumenta w uregulowaniach publicznoprawnych. "Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu", seria I, z. 263, Poznań 1998.
  • Kultura organizacji. Badania etnograficzne polskich firm. Red. M. Kostera. GWP, Gdańsk 2007.
  • Lacey S., Bruwer J., Li E.: The Role of Perceived Risk in Wine Purchase Decisions in Restaurants. "International Journal of Wine Business Research" 2009, Vol. 21, No. 2.
  • Łagodziński W.: Źródła danych wskaźników społecznych. W: Wskaźniki społeczne. Biblioteka Wiadomości Statystycznych, Tom 41. PTS-GUS, Warszawa 1991.
  • Laukkanen P., Sinkkonen S., Laukanen Т.: Consumer Resistance to Internet Banking: Postponers, Opponents and Rejectors. "International Journal of Bank Marketing" 2008, Vol. 26, No. 6.
  • Laurent G" Kapferer J.N.: Measuring Consumer Involvement Profiles. "Journal of Marketing Research" February 1985, Vol. 22, No. 1.
  • Leibenstein H.: Poza schematem homo oeconomicus. PWN, Warszawa 1988.
  • Leksykon marketingu. Red. J. Altkorn, Т. Kramer. PWE, Warszawa 1998.
  • Levy H., Elron E., Cohen A.: Gender Differences in Risk Taking and Investment Behavior: An Experimental Analysis. The Hebrew University, Jerusalem 1999.
  • Liebermann Y., Stashevsky S.: Perceived Risk as Barriers to Internet and E-commerce Usage. "Qualitative Market Research: An International Journal" 2002, Vol. 5, No. 2.
  • Loudon D.L., Della Bitta A.J.: Consumer Behavior. McGraw-Hill International Editions, Fourth Edition, 1993.
  • Lye A., Shao W., Rundle-Thiele S., Fausnaugh C.: Decision Waves: Consumer Decisions in Today's Complex World. "European Journal of Marketing" 2005, Vol. 39, No. 1-2.
  • Maciejewski G.: Polski konsument - ryzykant czy asekurant? W: Konsument - Gospodarstwo domowe - Rynek. Polska - Europa. Red. Z. Kędzior, M. Jaciow. CBiE AE, Katowice 2009.
  • Maciejewski G.: Ryzyko konsumenta - implikacje dla marketingu. W: Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego. Red. Sz. Figiel. PEW, Warszawa 2010.
  • Maciejewski G.: Ryzyko w decyzjach nabywczych gospodarstw domowych - postrzeganie, skłonność, strategie redukcji. AE, Katowice 2007 (raport z badań własnych).
  • Maciejewski G.: Sposoby redukcji ryzyka postrzeganego przez konsumentów. W: Ekonomia i finanse - współczesne problemy badawcze. Red. J. Harasim, T. Kraśnicka. AE, Katowice 2008.
  • Maciejewski G.: Wykorzystanie metod jakościowych w badaniach ryzyka w decyzjach nabywczych konsumentów. W: Badania marketingowe - skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  • Maison D.: Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Malarska A.: Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS. SPSS Polska, Kraków 2005.
  • Markin Jr. R.J.: Consumer Behavior. A Cognitive Orientation. Macmillan, New York 1974. MATLAB. Statistica User Guide. The MathWorks Inc. Natick (MA) 2007.
  • Mazurek-Łopacińska К.: Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe. PWE, Warszawa 2003.
  • Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych. Red. E. Gatnar i M. Walesiak. AE, Wrocław 2004.
  • Mitchell V.W.: 30 Years of Perceived Risk: Some Research Issues. W: Proceedings of the Marketing Science Conference. Red. E. Wilson, W.C. Black. Vol. XVII. Nashville, TN, 1994.
  • Mitchell V.W.: A Role for Consumer Risk Perceptions in Grocery Retailing. "British Food Journal" 1998, No. 100/4.
  • Mitchell V.W.: Consumer Perceived Risk: Conceptualizations and Models. "European Journal of Marketing" 1999, No. 33 (1/2).
  • Mitchell V.W.: Organisational Perceived Risk: A Literature Review. "British Management Journal" 1995, Vol. 6, No. 2.
  • Mitchell V.W.: Segmenting Purchasers of Organisational Professional Services: A Risk- Based Approach. "Journal of Services Marketing" 1998, No. 2.
  • Mitchell V.W., Greatorex M.: Risk Perception and Reduction in the Purchase of Consumer Services. "The Service Industries Journal" 1993, Vol. 13, No. 4.
  • Mitchell V.W., Greatorex M.: Risk Reducing Strategies Used in the Purchase of Wine in the UK. Institute of Science and Technology, University of Manchester, Manchester 1993.
  • Mitchell V.W., Haris G.: The Importance of Consumers' Perceived Risk in Retail Strategy. "European Journal of Marketing" 2005, No. 7/8.
  • Mitchell V.W., McGoldrick P.: Consumers' Risk Reduction Strategies: A Review and Synthesis. "International Review of Retail, Distribution and Consumer Research" 1995, Vol. 5, No. 4.
  • Mowen A.: Beyond Consumer Decision Making. "Journal of Consumer Marketing", Winter 1998.
  • Mróz В.: Sarmata czy obywatel świata? Polski konsument w globalnej wiosce. W: Konsument - Gospodarstwo domowe - Rynek. Polska - Europa. Red. Z. Kędzior, M. Jaciow. CBiE AE, Katowice 2009.
  • Mundell R.A.: Man and Economics. McGraw-Hill Book Co., New York, 1968.
  • Murray K.B., Schlacter J.L.: The Impact of Services versus Goods on Consumers' Assessment of Perceived Risk and Variability. "Journal of the Academy of Marketing Science" 1990, Vol. 18, No. 1.
  • Mynarski S.: Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu STAT1STICA. AE, Kraków 2003.
  • Mynarski S.: Kwantyfikacja predykatorów jakościowych w analizie wariancji i regresji. W: Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym. Red. E. Gatnar. AE, Katowice 2003.
  • Najder K.: Ryzyko w percepcji konsumentów - niedoceniany czynnik sukcesu lub porażki innowacyjnych produktów. "Harvard Business Review - Polska", luty 2005.
  • Nikodemska-Wołowik A.M.: Klucz do zrozumienia nabywcy - jakościowe badania marketingowe. Grupa Verde, Warszawa 2008.
  • Nowak S.: Metodologia badań socjologicznych. Zagadnienia ogólne. PWN, Warszawa 1970.
  • Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Nowy słownik języka polskiego PWN. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Nunally J.C., Berstein I.H.: Psychometric Theory. McGraw-Hill, New York 1994.
  • O'Shaughnessy J.: Metodologia decyzji. PWE, Warszawa 1994.
  • Okoń-Horodyńska E.: Ryzyko a ekonomiczne cele rozwoju w warunkach transformacji systemowej. W: Społeczeństwo a ryzyko. Red. L.W. Zacher, A. Kiepas. FE Transformacje w Warszawie i Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Warszawa - Katowice 1994.
  • Okoniewska M.: Ryzykowne first minute. "Rynek Turystyczny" 2007, nr 2.
  • Oszczędzanie i inwestowanie indywidualne w Polsce. Red. J. Harasim. PTE, Katowice 2007.
  • Peter J.P, Olson J.C.: Consumer Behavior. Irwin, Homewood 1987.
  • Peter J. P., Ryan M.J.: An Investigation of Perceived Risk at Brand Level. "Journal Marketing Research" 1976.
  • Peter J. P., Tarpey L.X.: A Comparative Analysis of Three Consumer Decision Strategies. "Journal of Consumer Research" 1975, No. 2.
  • Peter J.P.: Reliability: A Review of Psychometric Basics and Recent Marketing Practices. "Journal of Marketing Research" 1979, February, Vol. 16.
  • Phau I., Poon S.M.: Factors Influencing the Types of Products and Services Purchased Over the Internet. "Electronic Networking Applications and Policy" 2000, Vol. 10, No. 2.
  • Pidgeon N.F.: Safety Culture and Risk Management in Organizations. "Journal of Cross- Cultural Psychology" 1991, No. 22.
  • Piskiewicz L., Szepieniec-Puchalska D.: Decyzje zakupowe konsumentów. IRWiK, Warszawa 2005.
  • Porter M.E.: What is Strategy? "Harvard Business Review" 1996, November/December.
  • Powiadomienie o produkcie, który nie jest bezpieczny. Przewodnik dla przedsiębiorców. UOKiK, Warszawa 2006, s. 3-4.
  • Pras В., Summers J.O.: Perceived Risk and Composition Models for Multi-attribute Decisions. "Journal of Marketing Research" 1978, Vol. 15, No. 3.
  • Psychologia zachowań ryzykownych - koncepcje, badania, praktyka. Red. M. Goszczyńska, R. Studenski. Wydawnictwo Akademickie "Żak", Warszawa 2006.
  • Psychologiczne i psychometryczne problemy diagnostyki psychologicznej. Red. J. Brzeziński. UAM, Poznań 1993.
  • Pszczołowski Т.: Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji. Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk 1978.
  • Puchalska H., Skowron J.: Narażenie zawodowe na substancje chemiczne. W: Bezpieczeństwo pracy i ergonomia. Red. D. Koradecka. CIOP, Warszawa 1997.
  • Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów. Red. E. Kieżel. PWE, Warszawa 2004.
  • Ratajczak Z.: Zagrożenie. Między szokiem a depresją. W: Kryzysy, katastrofy, kataklizmy. Zjawiska współczesnej cywilizacji. Red. K. Popiołek. Wydawnictwo SPA, Poznań 2004.
  • Reber A.S.: Słownik psychologii. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2000.
  • Ring P.S., Van De Ven A.H.: Developmental Process of Co-operative Interrogational Relationships. "Academy of Management Review" 1994, Vol. 19, No. 1.
  • Risk and Sociocultural Theory: New Directions and Perspectives. Red. D. Lupton. Cambridge University Press, Cambridge 1999.
  • Risk Taking and Information Handling in Consumer Behavior. Red. D.F. Cox. Boston Graduate School of Business Administration, Harvard University, Boston, 1967.
  • Ritson Ch., Mai L.W.: The Economics of Food Safety. "Nutrition & Food Science" 1998, No. 5.
  • Rivett P.: The Craft of Decision Modeling. John Wiley & Sons, Chichester 1994.
  • Robertson T.S., Gatignon H.: Competitive Effects on Technology Diffusion. "Journal of Marketing" 1985, No. 50.
  • Robertson T.S., Zieliński J., Ward S.: Consumer Behavior. Homewood, T. 11. 1984.
  • Roselius Т.: Consumer Ranking of Risk Reduction Methods. "Journal ofMarketing" 1971, No. 35.
  • Ross I.: Perceived Risk and Consumer Behavior: A Critical Review. "Advances in Consumer Research" 1975, No. 2.
  • Rószkiewicz M.: Metody ilościowe w badaniach marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Rowe W.D.: An Anatomy of Risk. New York 1977.
  • Rudnicki L.: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa 2000.
  • Rynkowe zachowania konsumentów. Red. E. Kieżel. AE, Katowice 1999.
  • Sääksjärvi M., Lampinen M.: Consumer Perceived Risk in Successive Product Generations. "European Journal of Innovation Management" 2005, Vol. 8, No. 2.
  • Sagan A.: Modele zachowań konsumenta, www.cem.pl.
  • Samuelson W.F., Marks S.G.: Ekonomia menedżerska. PWE, Warszawa 1998.
  • San Martin S., Camarero C.: How Perceived Risk Affects Online Buying. "Online Information Review" 2009, Vol. 33, No. 4.
  • Savage J.L.: The Foundations of Statistics. John Wiley & Sons, Inc., New York 1954.
  • Schaeffer D.J., Kerster H.W., Janardan K.G.: Grab versus Composite Sampling: A Primer for Managers and Engineers. "Environmental Management" 1980, No. 4.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L.: Consumer Behavior. Prentice Hall, New Jersey 1994.
  • Schiffman L.G., Kanuk L.L.: Consumer Behavior. Person Education, Upper Saddle River 2007.
  • Sienkiewicz P.: Zarządzanie ryzykiem. W: Społeczeństwo a ryzyko. Red. L.W. Zacher, A. Kiepas. FE Transformacje w Warszawie i Centrum Studiów nad Człowiekiem i Środowiskiem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Warszawa - Katowice 1994.
  • Silverman D.: Interpreting Qualitative Data. Sage, London 2001, s. 303.
  • Simcock P., Sudbury L., Wright G.: Age, Perceived Risk and Satisfaction in Consumer Decision Making: A Review and Extension. "Journal of Marketing Management" 2006, No. 22.
  • Sjoberg L.: The Risks of Risk Analysis. "Acta Psychologica" 1980, Vol. 60.
  • Slovic P., Weber E.U.: Perception of Risk Posed by Extreme Events, www.ideo.columbia.edu
  • Slovic P.: The Perception of Risk. Earthscan Publications Ltd., London 2000.
  • Słownik wyrazów obcych. PWN, Warszawa 1991.
  • Śmiłowski E.: Tendencje w technikach badań surveyowych - rozwój CATI, CAPI i CAWI. W: Badania marketingowe - metody, nowe technologie, obszary aplikacji. Red. K. Mazurek-Łopacińska. PWE, Warszawa 2008.
  • Smyczek S.: Dysonans pozakupowy - porażka czy obszar działania firmy. "Marketing i Rynek" 2002, nr 3.
  • Smyczek S.: Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych. AE, Katowice 2007.
  • Smyczek S.: Ryzyko konsumentów na rynku usług finansowych - rodzaje i sposoby radzenia sobie. W: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców. Red. L. Garbarski, J. Tkaczyk. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Smyczek S., Sowa I.: Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje. Difin, Warszawa 2005.
  • Sobczyk M.: Statystyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1994.
  • Solomon MR.: Consumer Behavior. Allyn and Bacon, Needham Heights, MA 1992.
  • Sowińska A.: Człowiek w sytuacji zagrożenia ekonomicznego w świetle teorii stresu i kosztów psychologicznych. W: Kryzysy, katastrofy, kataklizmy. Zjawiska współczesnej cywilizacji. Red. K. Popiołek. Wydawnictwo SPA. Poznań 2004.
  • Stone R.N., Gronhaug K.: Perceived Risk: Further Considerations for the Marketing Discipline. "European Journal of Marketing" 1993, Vol. 27, No. 3.
  • Stone R.N., Winter F.W.: Risk in Buyer Behavior Contexts: A Clarification. Faculty Working Paper 1216 EWP 860505, College of Commerce and Business Administration University of Illinois, IL, December 1985.
  • Studenski R.: Organizacja bezpiecznej pracy w przedsiębiorstwie. Politechnika Śląska, Gliwice 1996.
  • Studenski R.: Płeć i cechy osobowości a gotowość do ryzyka. W: Zachowanie się w sytuacji ryzyka. Red. R. Studenski. Uniwersytet Śląski, Katowice 2004.
  • Studenski R.: Ryzyko i ryzykowanie. Uniwersytet Śląski, Katowice 2004.
  • Sulek A: Ogród metodologii socjologicznej. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002.
  • Sus-Januchowska A.: Niepewność i ryzyko w świetle teorii racjonalnych oraz psychologicznej teorii decyzji. W: Metody badawcze w zarządzaniu - aspekt teoretyczny i praktyczny. Red. M. Przybył. Prace naukowe nr 1114. AE, Wrocław 2006.
  • Światowy G.: Zachowania konsumenckie. AE, Wrocław 1994.
  • Światowy G.: Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowania. PWE, Warszawa 2006.
  • Świecka В.: Niewypłacalność gospodarstw domowych. Difin, Warszawa 2009.
  • Szapiro Т.: Co decyduje o decyzji. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.
  • Szreder M.: Metody i techniki sondażowych badań opinii. PWE, Warszawa 2004.
  • Sztemberg M.: Konfirmacyjna analiza czynnikowa jako weryfikacja eksploracyjnej analizy czynnikowej. W: Pomiar w badaniach rynkowych i marketingowych. Red. M. Walesiak. AE, Wrocław 2000.
  • Sztemberg-Lewandowska M.: Przegląd zastosowań analizy czynnikowej w rozwiązywaniu problemów marketingowych. W: Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym. Red. E. Gatnar. AE, Katowice 2003.
  • Szulce H., Mruka H.: Instrumenty kształtowania konsumpcji - sprzężenia i bariery. "Handel Wewnętrzny" 1989, nr 3-6.
  • Tan S. J.: Strategies for Reducing Consumers' Risk Aversion in Internet Shopping. "Journal of Consumer Marketing" 1999, Vol. 16, No. 2.
  • Taylor J.W.: The Role of Risk In Consumer Behavior. "Journal of Marketing" 1974, Vol. 38.
  • Testing Structural Equation Models. Red. K.A. Bollen, J.S. Long. Sage, Newbury Park 1993.
  • The New Oxford Dictionary of English. Oxford 1998.
  • Turley L.W.: Strategies for Reducing Perceptions of Quality Risk in Services. "Journal of Services Marketing" 1990, Vol. 4.
  • Tyszka Т., Zaleśkiewicz Т.: Racjonalność decyzji. Pewność i ryzyko. PWE, Warszawa 2001.
  • Tyszka Т.: Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji. GWP, Gdańsk 1999.
  • Ubezpieczenia. Rynek i ryzyko. Red. W. Ronka-Chmielowiec. PWE, Warszawa 2002.
  • Ueltschy L.C., Krampf R.F., Yannopoulos P.: A Cross-National Study of Perceived Consumer Risk Towards Online (Internet) Purchasing. "Multinational Business Review", Fall 2004, Vol. 12, No. 12.
  • Van Imhoff E., Kuijsten A., Hooimeijer P., Van Wissen L.: Household Demography and Household Modeling. Plenum Press, New York 1995.
  • Verhage B.J., Yavas U., Green R.T.: Perceived Risk: A Cross-Cultural Phenomenon? "International Journal of Research in Marketing" 1990, Vol. 7.
  • Viklund M.J.: Trust and Risk Perception in Western Europe: A Cross-National Study. "Risk Analysis: An International Journal" 2003, No. 23(4).
  • Vlek C.A.J., Stallen P.J.M.: Rational and Personal Aspects of Risk. "Acta Psychologica" 1980, No. 45 (1-3).
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Walesiak M.: Strategie postępowania w badaniach statystycznych w przypadku zbioru zmiennych mierzonych na skalach różnego typu. "Badania Operacyjne i Decyzje" 1993, nr 1.
  • Weber E.U., Hsee C.: Cross-Cultural Differences in Risk Perception But Cross-Cultural Similarities in Attitudes Towards Perceived Risk. "Management Science" 1999, No. 44 (9).
  • Westbrook R. A.: A Rating Scale for Measuring Product/Service Satisfaction. "Journal of Marketing" 1980, Fall.
  • Wharton F.: Risk Management: Basic Concept and General Principles. W: Risk: Analysis, Assessment and Management 1992. Red. J. Ansell, F. Wharton, nr 1-14, John Wiley & Sons, Inc., Chichester.
  • Willet A.H.: The Economic Theory of Risk Insurance. Philadelphia 1951.
  • Wind Y., Denny J.: Multivariate Analysis of Variance in Research on the Effectiveness of TV Commercials. "Journal of Marketing Research" 1974, No. 11.
  • Wiśniewska-Szalek A.M., Banaszak A.: Postrzeganie ryzyka przez konsumentów. W: Psychologia a rynek. Zachowania konsumentów. Red. W.J. Paluchowski i G. Bartkowiak. Wydawnictwo Rys, Poznań 2004.
  • Wolny R.: Metody ilościowe w badaniach rynku. AE, Katowice 2009.
  • Woodside A.G.: Is There a Generalized Risky Shift Phenomenon in Consumer Behaviour? "Journal of Marketing Research" 1974, Vol. 11.
  • Wszystkie biura podróży łamią prawo? Raport UOKiK. "Puls Biznesu" z dnia 09.07.2008.
  • Wu B.T.W., Holmes J.M., Alexander J.L.: Risk Taking: Its Effect on Selection of Branded and Generic Grocery Items. "Akron Business & Economic Review" 1984, Vol. 15, No. 3, Fall.
  • Yeung R.M., Yee W.M.S.: Multi-dimensional Analysis of Consumer - Perceived Risk in Chicken Meat. "Nutrition & Food Science" 2002, Vol. 32, No. 6.
  • Yeung R.M., Morris J.: Consumer Perception of Food Risk in Chicken Meat. "Nutrition & Food Science" 2001, No. 6.
  • Yeung R.M., Morris J.: Food Safety Risk. Consumer Perception and Purchase Behaviour. "British Food Journal" 2001, No. 3.
  • Zachowania podmiotów rynkowych w warunkach globalizacji. Red. M. Malinowska, B. Kucharska. PWE, Warszawa 2006.
  • Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Red. M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, В. Heilbrunn. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Zaltman G.: Sześć błędnych założeń marketingu. www.marketing.info.pl.
  • Zaltman H., Pinson Т., Angelmar A.: Methatheory and Consumer Research. New York 1987.
  • Zarządzanie ryzykiem - wyzwania XXI wieku. Red. B.R. Kuc. WSZiP, Warszawa 2007.
  • Zeliaś A., Pawełek В., Wanat S.: Metodv statystyczne. Zadania i sprawdziany. PWE, Warszawa, 2002.
  • Zeliaś A.: Teoria prognozy. PWE, Warszawa 1997.
  • Zielińska Z.: Gospodarstwa domowe - szanse i zagrożenia w warunkach gospodarki rynkowej. "Handel Wewnętrzny" 1996, nr I.
  • Zikmund W.G., Scott J.E./ A Multivariate Analysis of Perceived Risk, Self-Confidence and Information Sources. "Advances in Consumer Research" 1973, nr 1.
  • Zikmund W.G., Scott J.E.: An Investigation of the Role of Product Characteristics in Risk Perception. "Review of Business and Economic Research" 1977, Vol. 13.
  • Źródła statystyczne
  • Badania koniunktury - Koniunktura konsumencka. GUS, Warszawa 2004.
  • Barometr nastrojów ekonomicznych styczeń 2010. Pentor Research International, luty 2010.
  • Białowolski P., Dudek S.: Kondycja Gospodarstw Domowych - IV Kwartał 2009. Badanie okresowe nr 69. IRG SGH, Warszawa 2009.
  • Budżety Gospodarstw Domowych wydawane przez GUS w Warszawie w latach 1991, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.
  • Koniunktura konsumencka IV kwartał 2009. GUS w Warszawie, Informacja sygnalna z 28.01.2010.
  • Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań - gospodarstwa domowe i rodziny. GUS, Warszawa 2003.
  • Roczniki Demograficzne wydawane przez GUS w Warszawie w latach 2007, 2008, 2009.
  • Roczniki Statystyczne Rzeczypospolitej Polskiej wydawane przez GUS w Warszawie w latach 1991, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009.
  • Źródła internetowe
  • Archiwum kursów walutowych, www.bankier.pl.
  • Cross F.B.: The Risk of Reliance on Perceived Risk, 2002. www.fple.edu/RISK/vol3/win- ter/cross.htm.
  • Kamińska Т.: Teoria ryzyka. Uniwersytet Gdański, http://eknom.univ.gda.pl
  • Kaźmierczyk C.: Gronowa struktura zakupów, www.marketing.info.pl.
  • Koniunktura Konsumencka Grudzień 2009. Informacja sygnalna, www.stat.gov.pl.
  • Komunikat Prezesa GUS z 09.02.2010. www.stat.gov.pl.
  • Słownik języka polskiego PWN. http://sjp.pwn.pl.
  • Wskaźnik Kondycji Gospodarstw Domowych IRG SGH. www.sgh.waw.pl/instytuty/irg/ aktualności/kgd
  • Wskaźnik Optymizmu Konsumenta Ipsos Polska, www.bankier.pl.
  • www.intur.com.pl - strona instytutu turystyki.
  • www.uokik.gov.pl - strona Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200359

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.