PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 81 | 144--150
Tytuł artykułu

Metodologiczne problemy badania struktury czasu w przedsiębiorczych organizacjach : ujęcie dialektyczne

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule opisano rolę czasu w świecie biznesu. Przedstawiono znaczenie czasu w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji przedsiębiorczych oraz problematykę badania struktury czasu.
Rocznik
Numer
Strony
144--150
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • S. Albert, Towards a theory of timing: An archival study of time decision in the Persian GulfWar, "Research in Organizational Beahavior" 1995, nr 17, s. 1-70.
  • A.C. Bluedorn, The human organization of time: temporal realities and experience, Stanford Business Books, Stanford 2002.
  • M. Bratnicki i B.J. Gabryś, Orientacje czasowe przedsiębiorczego rozwoju, w: Przedsiębiorczość organizacyjna: orientacje czasowe, opcje realne, wyjątkowi ludzie, red. J. Strużyna, PAN, Gnome, Katowice 2004.
  • R. Butler, Time in organizations: Its experience, explanations and effects, "Organization Studies" 1995, nr 16, s. 925-950.
  • P.A. Clark, A review of theories of time and structure for organizational studies, "Research in the Sociology of Organizations" 1985, nr 4, s. 35-79.
  • J.E. McGrath i J.R. Kelly, Time and human interaction, Guilford, New York 1986.
  • J. Hassard, Images of time in work and organizations, w: Handbook of organization studies, red. S.R. Clegg, C. Hardy i W.R. Nord, Sage, Thousand Oaks 1996, s. 581-598.
  • E. Hall, The dance of life, Anchor Books/Doubleday, New York 1983.
  • C.F. Kaufman, P.M. Lane, J.D. Lindquist, Exploring more than 24 hours a day: a preliminary investigation of polychronic time use, "Journal of Consumer Research" 1991, nr 18(3), s. 392-401.
  • R. Kohli, D.R. Lehman i J. Pae, Extent and impact of incubation time in new product diffusion, "Journal of New Product Innovations Management" 1999, nr 16, s. 131-132.
  • E. Mosakovski, P.Ch. Earley, A selective review of time assumptions in strategy research, "Academy of Management Review" 2000, nr 4.
  • H. Reichenbach, The philosophy of time and space, Dover, New York 1958.
  • E. M. Roger, Diffusion of innovation, Free Press, New York 1983.
  • G. Young, K. Smith, C. Grimm i D.S. Simond, Multimarket contact and resource dissitnilarity: a competitive dynamics perspective, "Journal of Management" 2000, nr 2, s. 1217-1236.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200567

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.