PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 1 | 53--67
Tytuł artykułu

Strategie kapitałowe jako źródło tworzenia wartości i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Capital Strategies as a Source of Creating the Enterprise's Value and Competition Adventage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z zadań przedsiębiorstwa jest tworzenie jego wartości oraz przewagi konkurencyjnej. W tym celu przedsiębiorstwo musi przygotować odpowiednie strategie inwestycyjne i kapitałowe. W związku z tym niezbędna jest ocena tych strategii m.in. ze względu na: wielkość, strukturę, jakość, decyzje inwestycyjne, skalę ryzyka oraz decyzje w sferze finansowej.
EN
Creating of value of the enterprise depends on the process of joining its strategy and the financial results. The estimation of enrerprises' capital strategies is necessary (value, structure, quality, investment decisions, the scale of risk, financial decisions, basic models and investment strategies). (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Analiza sytuacji majątkowej, finansowej oraz pobycia finansowego. W: Analiza finansowa. Ujęcie sytuacyjne. Red. M. Hamrol. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2005.
  • Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. PWE, Warszawa 1985.
  • Balcerowicz L.: Socjalizm, kapitalizm - transformacja. Szkice z przełomu epok. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Barney J.B.: Gaing and Sustaining Competitive Advantage. Addison-Wesley Publishing Company. Inc., New York 1997.
  • Borowiecki R., Jaki A., Misiołek K., Rojek T.: Nadzór korporacyjny w procesie kreowania wartości i rozwoju przedsiębiorstwa. Red. R. Borowiecki. Wyd. Abrys, Kraków 2005.
  • Dierickx I., Cool K.: Asset Stock Accumulation and Sustainable of Competitive Advantage. "Management Science" 1989, Vol. 35, No 12.
  • Durlik I.: Inżynieria zarządzania - strategia i projektowanie systemów produkcyjnych. Agencja Wyd. Placet, Warszawa 1996.
  • Ehrbar A.: EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa. WiG-Press, Warszawa 2000.
  • Głuszek E.: Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  • Godziszewski B.: Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa. Wyd. UMK, Toruń 2001.
  • Janasz K., Janasz W., Wiśniewska J.: Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie. Wyd. Difin, Warszawa 2007.
  • Janasz W.: Innowacje i ich miejsce w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa. W: Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską. Red. W. Janasz. Difin, Warszawa 2005.
  • Janasz W.: Zarządzanie kapitałem trwałym przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1993.
  • Kaplan R.S., Norton D.P.: Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Kasiewicz S.: Nowy model biznesowego działania firm a "Strategia Lizbońska". W: Kapitał...,
  • Krawiec F.: Strategia innowacji wartości w firmie. "Przegląd Organizacji" 2002, nr 12, s. 13-16.
  • Marcinkowska M.: Kształtowanie wartości firmy. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Muhiemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G.: Zarządzanie, produkcja i usługi. PWN, Warszawa 1995.
  • Polaczek R.: Majątek przedsiębiorstwa a jego wartość. W: Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Teoria i praktyka. Red. E. Urbańczyk. T. 1. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
  • Simon H.A.: Organizations and Markets. "Journal of Economic Perspectives" 1991, nr 5, s. 25-44.
  • Slywotzky A.J., Morrisson D.J., Andelman B.: Strefy zysku. PWE, Warszawa 2000.
  • Strategie inwestycyjne przedsiębiorstw w polskim przemyśle okrętowym. Red. W. Janasz. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1996.
  • Sudoł S.: Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka zarządzania. Wyd. II rozszerzone. Dom Organizatora, Toruń 2002.
  • Towarnicka H.: Inwestycje rzeczowe w warunkach transformacji. Podstawowe problemy ekonomiczno-finansowe. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1996.
  • Towarnicka H.: Strategia inwestycyjna przedsiębiorstwa. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2005.
  • Walica H.: Zarządzanie kapitałem w przedsiębiorstwie. Wykorzystanie i powiększa nie majątku trwałego. Wyd. Triada, Dąbrowa Górnicza 1999.
  • Wernefelt B.: From Critical Resources to Corporate Strategy. "Journal оf General Management" 1989, Vol. 14, No 3, Spring.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200575

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.