PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 2 | nr 2 | 7--24
Tytuł artykułu

Visibility, Usability and Accessibility of Polish E-Commerce Websites From the B2C Sector

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the time of rapid development of Internet technologies and changing competitive environment, one of the most significant ways of creation of the e-commerce endeavor value is the increase of the incoming traffic of the internet website and the level of its conversion into business goals. Undertaking activities form the scope of internet marketing and increase of the usability and accessibility of websites are supporting this cause. However, this issues being broadly described in the literature they still have limited applications in business practice. The article presents the most important factors influencing the scope and characteristics of internet traffic that depends on the internet website owners. Issues are illustrates with research of listed factors that were performed on selected e-commerce systems from the B2C sector in Poland. (original abstract)
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
7--24
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Bickerton P., Bickerton M., Pardesi U. - Cyber-marketing. Butterworth-Heinemann, Kidlington 2000.
  • Gąsiorkiewicz A. - Marketing internetowy w wyszukiwarkach jako narzędzie kreacji wartości biznesu [in] XI Konferencja Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie. Zakopane 2008, pp. 338-345.
  • Kalbach J. - Designing Web Navigation: Optimizing the User Experience. O'Reilly 2007.
  • Kasperski M., Boguska-Torbicz A. - Projektowanie stron WWW. Użyteczność w praktyce. Helion, Gliwice 2008.
  • Kaushik A. - Web Analytics: An Hour a Day. John Wiley and Sons, New York 2007.
  • Krug S. - Don't Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability. 2nd ed., New Riders Press, 2005.
  • Moran M., Hunt B. - Search Engine Marketing, Inc.: Driving Search Traffic to Your Company's Web Site. IBM Press, 2005.
  • Moruń K. - Odpowiedzialność prawna za odesłania w Internecie [in] Przegląd Prawa Handlowego, No. 12, 2007.
  • Nielsen J. - Enhancing the explanatory power of usability heuristics. Proc. ACM CHI'94 Conf., Boston 1994.
  • Nielsen J. - Heuristic evaluation [in] Usability Inspection Methods (ed. Nielsen J., Mack R. L.). John Wiley & Sons, New York 1994, pp. 25-62.
  • Nielsen J., Loranger H. - Prioritizing Web Usability. New Riders Publishing, 2007.
  • Strauss J., El-Ansary A., Frost R. - E-Marketing (4 th Edition). Prentice-Hall, New Jersey 2005.
  • Thatcher J., Burks M., Heilmann Ch., Henry S. L., Lauke P. H., Rutter R. - Web Accessibility: Web Standards and Regulatory Compliance. Friends od. ED, 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200733

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.