PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 | 6--10
Tytuł artykułu

Etyka, CSR i CSV w orientacjach strategicznych

Warianty tytułu
Ethics, CSR and CSV in Strategic Orientation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu są poruszone kwestie związane z realizacją na poziomie organizacji działań związanych z nurtem etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do orientacji strategicznej organizacji. Podjęta będzie próba wykazania rozdzielności pojęciowej etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wartości wspólnej, gospodarczej i społecznej (CSV). Jak się bowiem wydaje, zestawienie to wymaga w pierwszym kroku weryfikacji zasadności i trafności stosowania tych pojęć w kontekście zarządzania realizacją strategii. Tezą udowadnianą w opracowaniu jest zasadność myślenia o etyce, CSR i CSV w zależności od orientacji strategicznej organizacji. Przeprowadzone badania opierają się na analizie dostępnej literatury oraz badań tego tematu. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal of the paper is to present the issues related to the implementation into the life of organization terms as ethics, corporate social responsibility and common values, economic and social (CSV). The terms taken are conceptually separated what will be the main assumption of the paper. All of them are perceived in comparison the strategic orientation presented in the literature. As it seems, the first step required is to verify the validity and relevance of these concepts in the context of strategic bias. The study is based on an analysis of available literature and researches. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
6--10
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • [1] COASE R., The Problem of Social Cost, "Journal of Law and Economics" 1960, vol. 3 (1).
  • [2] DASZKIEWICZ M., Wpływ relacji społecznych na pozycję rynkowq polskich przedsiębiorstw, w: Pozycja polskich podmiotów rynkowych - pierwsze doświadczenia procesu integracji, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 1170, Wrocław 2007.
  • [3] DEMPSTER Q., Whistleblowers, ABC Books, Sydney 1997.
  • [4] EHRBAR A., EVA. Strategia tworzenia wartości dla akcjonariuszy, WIG Press, Warszawa 2000.
  • [5] FILEK J., Wprowadzenie do etyki biznesu, AE w Krakowie, Kraków 2004.
  • [6] GASPARSKI W., LEWICKA-STRZALECKA A., ROK B., SZULCZEWSKI G., Odpowiedzialność społeczna i etyka biznesu w polskim życiu gospodarczym, w: W. KIEZUN (red.), Krytycznie i twórczo o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011.
  • [7] GASPARSKI W., Programy etyczne firm i ich projektowanie, "Master of Business Administration" nr 3/2000.
  • [8] Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility, COM (2001) 366 final, Brussels 2001.
  • [9] KIETLIŃSKI K., REYES V., OLEKSYN T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  • [10] KOPYCIŃSKA D., Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy - poezja teorii i proza życia, w: W. GASPARSKI, J. DIETL (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • [11] KOŹMIŃSKI A., LATUSEK-JURCZAK D., Rozwój teorii organizacji, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • [12] KRUPSKI R., Dyskusja o treści strategii, "Przegląd Organizacji" nr 6/2010.
  • [13] KRUPSKI R., Kontekst turbulencji otoczenia w badaniach empirycznych nad strategiami przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" nr 9/2011.
  • [14] KURASZKO I., PANEK-OWSIAŃSKA M., ROK B., ZADROŻNA K., CSR w firmie - zysk dzięki odpowiedzialności, "Forbes" nr 12/2007.
  • [15] LICHTARSKI J., O współczesnych orientacjach w teorii i praktyce zarzadzania, w: J. LICHTARSKI (red.), Kierunki i dylematy w rozwoju nauki o przedsiębiorstwie, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" nr 34. Wrocław 2008.
  • [16] OBLÓJ K, Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Poltext, Warszawa 2010.
  • [17] OBLÓJ K, Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, wydanie 2, PWE, Warszawa 2007.
  • [18] OSSOWSKA M, Podstawy nauki o moralności, Ossolineum, Warszawa 1994.
  • [19] OSTERWALDER A., PIGNEUR Y., Business Model Generation, Wiley, Hoboken 2010.
  • [20] PORTER M.E., From Competitive Advantage to Corporate Strategy, "Harvard Business Review" 1987, vol. 65, issue 3.
  • [21] PORTER M.E., KRAMER R.M., Creating Shared Value, "Harvard Business Review" 2011, vol. 89, issue 1-2.
  • [22] RYBAK M., Etyka menedżera: społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • [23] SUSZYŃSKI C, Ewolucja kategorii przedsiębiorstwa w procesie rozwoju nauk o zarządzaniu, w: S. LACHIEWICZ, B. NOGALSKI (red.), Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.
  • [24] ZBIEGIEŃ-MACIĄG L., Etyka w biznesie, Centrum Kreowania Liderów, Kludzienko 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171200937

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.