PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 145 | 83--96
Tytuł artykułu

Zarządzanie marketingowe w instytucjach kultury w dobie wirtualizacji życia społecznego

Warianty tytułu
Marketing Management in Cultural Institutions in the Time of Virtualization of Social Life
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wskazanie na wynikające z rozwoju technologii informatycznej możliwości udoskonalania procesu zarządzania wartością dla odbiorcy oferty instytucji kultury. Artykuł został oparty na obserwacjach własnych autorek oraz wynikach badań o charakterze ilościowym. (fragment tekstu)
EN
Among the premises of implementation of marketing by the institutions of cultural ser-vices we would like to point out such as changes in the financing of culture, internationalization of culture circulation, need of raising cultural activity of the Polish people, creation of a model of leisure time based on cultural activities and finally, rising interest culture as social and economic growth factor. Management of institutions providing c ultural services is also affected by the development of information technology which enables new possibilities in the area of creating new services, their distribution and comunication with recipients. In this paper the results of quantitative research carried out by the CAWI technique December 2007 are presented. As regards respondents' groups, the research was carried out among executive managers, cultural managers, marketing / promotion / sales executives, marketing division employees as well as owners of cultural institutions. Final results were compiled from 159 institutions providing cultural services. Moreover, this paper presents trends of marketing development in the area of culture especially those referring to the new ways of cultural service creation, more effective a attractive solutions in their distribution and marketing communication. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
83--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barney, D. (2008), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.
  • Bauman, Z. (2006), Płynna nowoczesność, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  • Castells, M. (2003), Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Castells, M. (2007), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kluszczyński, R.W. (2002), Net art - nowe terytorium sztuki, w: M. Hopfinger, red., Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Kostyrko, T. (1999), Krótkie uwagi o dotychczasowym oraz pożądanym modelu uczestnictwa Polaków w kulturze, Kultura Współczesna, nr l.
  • Krzysztofek, K. (2003), Internet: edukacja - kultura - ekskluzja społeczna, Kultura Współczesna, nr 3
  • Mazurek-Łopacińska, K. (1997), Zasady i budowa strategii marketingowej, w: K. Mazurek-Łopacińska, red., Kultura w gospodarce rynkowej. Problemy adaptacji marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Warszawa-Wrocław.
  • Olcoń-Kubicka, M. (2006), Blogi jako przejaw współczesnego trybałizmu, w: D. Batorski, M. Marody, A. Nowak, red., Społeczna przestrzeń Internetu, Wydawnictwo SWPS "Academica", Warszawa.
  • Raport strategiczny IAB Polska Internet 2008. Polska - Europa - świat, http://www. iabpolska.pl/2008021027/raporty.html, [dostęp: 30.03.2009].
  • Sobocińska, M. (2008), Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, PWE, Warszawa.
  • Szymura-Tyc, M. (2006), Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Urry, J. (2009), Socjologia mobilności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wątroba, W. (2009), Homo postmillenicus, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Zittrain, J. (2007), Jak uratować Internet, Harvard Business Review Polska, nr 11.
  • http://multipoezja.onet.pl/chatl.html, [dostęp: 30.03.2009].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171202405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.