Warianty tytułu
An Attempt to Construct a Model of the Local Strategic Position for Local Farms
Języki publikacji
Abstrakty
Zdefiniowano model lokalnej pozycji konkurencyjnej na podstawie subiektywnych ocen wykonanych w badaniu ankietowym. Dla każdego badanego obszaru działalności określono model ogólny dla badanej próby. Opracowanie ogólnego modelu pozwala na bezpośrednie wykorzystanie go przez rolników w celu rozwijania dysfunkcyjnych obszarów działania własnego gospodarstwa i tworzenie własnej strategii, natomiast diagnoza ogólna tego modelu pozwali na kształtowanie go przez lokalne strategie rozwojowe. (abstrakt oryginalny)
This paper aims to present an attempt to define the local strategic position of farms, based on pilot sample collected in 60 farms in the West Pomeranian. On the basis of subjective evaluations performed during the survey for each subject area was developed a general business model for the test sample. The general model allows a direct use by farmers in order to develop their own areas of activity dysfunction and create their own strategy, but the overall diagnosis of the model enables it to shape local development strategies. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
361--365
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
- Bogdanienko J. 2002: W poszukiwaniu przyszłości. Zarządzanie strategiczne firmą. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok.
- Bieliński J. (red.) 2005: Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej. CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa.
- Gierszewska G., Romanowska M. 1998: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa.
- Juszczyk M., Starzyk E. 2002: SWOT i SPACE jako metody wspomagające planowanie strategii firmy budowlanej, materiały konferencyjne - Technologiczne, organizacyjne i ekonomiczne aspekty rozwoju budownictwa. Olsztyn-Łańska.
- Michel R. 2006: Nowe myślenie strategiczne. Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa.
- Muszyński M. 2006: Aktywne metody prowadzenia strategii przedsiębiorstwa. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
- Rokita J. 2005: Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. PWE, Warszawa.
- Strategor. 1997: Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość. PWE, Warszawa.
- Materiały firmy LEI - Agro Centre for Strategie Enterpreneuership. Wageningen University Research.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171203135