PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 34 | nr 200 | 237--254
Tytuł artykułu

Analiza przyczynowo-skutkowa w badaniach marketingowych z wykorzystaniem modelu równań strukturalnych

Autorzy
Warianty tytułu
Analysis of Cause and Effect in Marketing Research Based on Structural Equation Model (SEM)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor omawia w artykule kluczowe zagadnienia dotyczące badania zależności przyczynowo-skutkowych w kontekście modelu równań strukturalnych SEM wraz z jego praktyczną aplikacją w odniesieniu do czynników determinujących poziom skuteczności badań marketingowych w polskich przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the author discusses key problems referring to exploration and research within cause and effect events in the context of model or structural equations describing factors that determine marketing research effectiveness in Polish companies. (original abstract)
Rocznik
Tom
34
Numer
Strony
237--254
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Angela D., Voss D.T., Design and Analysis of Experiments, Springer-Verlag, New York 1999.
  • Asher H.B., Causal Modeling, CA: Sage Publications, Beverly Hills 1976.
  • Bentler P.M., Structural modeling and psychometrika: An historical perspective on growth and achievements, "Psychometrika" 1986, no 51.
  • Blalock H.M., Causal Inferences in Non-Experimental Research, University of North Carolina Press, Chapel Hill 1964.
  • Blalock H.M., Causal inference, closed populations, and measures of association, "American Political Science Review" 1967, no 61 (March).
  • Bollen K.A., Structural Equations with Latent Variables, John Wiley, New York 1989.
  • Everitt B.S., An Introduction to Latent Variable Methods, Chapman and Hall, London 1984.
  • Goldberger A.S., Teoria ekonometrii, PWE, Warszawa 1975.
  • Jöreskog K.G., A General Method for Estimating a Linear Structural Equation System, [w:] A.S. Goldberger, O.D. Duncan, Structural Equation Models in the Social Sciences, Academic Press, New York 1973a.
  • Jöreskog K.G., Sörbom D., Advances in Factor Analysis and Structural Equation Models, MA: Abt Associates Inc., Cambridge 1979.
  • Jöreskog K.G., Sörbom D., LISREL 8: User's Reference Guide, Scientific Software International, Chicago 1993.
  • Kaplan D., Structural Equation Modeling Foundations and Extensions, CA: Sage Publications, Thousand Oaks 2000.
  • Kelloway E.K., Using LISREL for Structural Equation Modeling - a Researchers' Guide, Sage, Thousand Oaks 1998.
  • Kozyra C., Modele analizy i oceny jakości usług, Praca doktorska, AE, Wrocław 2004.
  • Miszczak W., Analiza przyczynowości, [w:] Pomiar statystyczny, W. Ostasiewicz (red.) Wrocław 2003.
  • Miszczak W., LISREL w analizie jakości życia, [w:] Ocena i analiza jakości życia, W. Ostasiewicz (red.), AE, Wrocław 2004.
  • Mueller R.O., Basic Principles of Structural Equation Modeling, Springer-Verlag, New York 1996.
  • Sagan A., Prezentacja graficzna modeli równań strukturalnych, [w:] Wizualizacja wyników badań marketingowych - podejścia, metody i zastosowania, M. Walesiak (red.), Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 86, UE, Wrocław 2009.
  • Sarantakos S., Social Research, 2nd ed., MacMillan Press, London 1998.
  • Simon H.A., Spurious Correlation: A Causal Interpretation, John Wiley&Sons, Inc., New York 1957.
  • Seale C., Statistical Reasoning - Casual Arguments and Multivariate Analysis, [w:] Researching Society and Culture, C. Seale (red.), Sage, London 1998.
  • Tarka P., Zastosowanie modelu LISREL do oceny skuteczności badań marketingowych, Materiały z konferencji "Metody pomiaru i analizy rynku usług - przydatność i efektywność", Poznań, 17 czerwca 2011.
  • Timm N.H., Applied Multivariate Analysis, Springer-Verlag, New York 2002.
  • Wright S., Patch coefficients and patch regressions - alternative or complementary concepts?, "Biometrics" 1960, vol. 16, no 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171204185

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.