PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 218 Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa | 37--45
Tytuł artykułu

Czynniki wewnętrzne sprzyjające implementacji koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach usługowych

Warianty tytułu
Internal Factors Determining the Success of Knowledge Management Implementation in Service Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza jest ważnym aspektem działalności przedsiębiorstw usługowych opierających swoje działanie na realizacji zadań wymagających zastosowania nowych zaawansowanych rozwiązań, dostosowanych do ciągle zmieniających się okoliczności. Wewnętrzne uwarunkowania implementacji koncepcji zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie podzielone zostały na siedem grup zgodnie z modelem 7-s firmy McKinsey. Według tego samego klucza dokonano analizy przykładowego przedsiębiorstwa usługowego wraz z próbą wyróżnienia czynników warunkujących sukces implementacji i rozwoju koncepcji zarządzania wiedzą. (abstrakt oryginalny)
EN
Companies providing some services belong to the group of companies extremely sensitive to knowledge. Internal factors of knowledge management implementation in the company have been divided into seven groups according to the McKinsey 7S Framework. According to the same method of the 7S model, the analysis of the sample group member with an attempt to highlight knowledge management success factors of implementation and development has been carried out. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000.
  • Godziszewski B., Istota i główne problemy zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach, [w:] M.J. Stankiewicz (red.), Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.
  • Kalińska M., Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne zarządzania wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, [w:] M.J. Stankiewicz (red.), Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Dom Organizatora, Toruń 2006.
  • Krupski R., Podstawy organizacji i zarządzania, I-Bis, Wrocław 2004.
  • Nalepka A., Struktura organizacyjna, Drukarnia Antykwa, Kraków 2001.
  • Nonaka I., Organizacja oparta na wiedzy, [w:] P.F. Drucker i in., Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Nonaka I., Takeuchi H., Kreowanie wiedzy w organizacji. Jak spółki japońskie dynamizują procesy innowacyjne, Poltext, Warszawa 2000.
  • Olczak A., Kołodziejczyk-Olczak I. (red.), Leksykon zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno- Ekonomicznej, Łódź 2005.
  • Peters T.J., Waterman R.H., In Search of Excellence: Lessons from America's Best-Run Companies, Warner Books, New York 1984.
  • Stańczyk S., Wartości i praktyki wyróżniające organizacje wiedzy, [w:] A. Binsztok, K. Perechuda (red.), Koncepcje, modele i metody zarządzania informacją i wiedzą, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171204403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.