PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 218 Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa | 203--211
Tytuł artykułu

Przełamywanie barier wzrostu i rozwoju wartości relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami

Warianty tytułu
Overcoming Barriers of the Growth and Development of the Company's Value of Relationships with Market Stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W obliczu niezwykle dynamicznych i burzliwych zamian w otoczeniu przedsiębiorstw, wzrost i rozwój wartości relacji nie przebiega bez problemów i trudności. W artykule zakłada się, że wzrost wartości relacji firmy z rynkowymi interesariuszami przejawia się we wzroście materialnej wartości oczekiwanej danej relacji. Natomiast rozwój wartości relacji związany jest z poprawą jakości stosunku. Problemy wzrostu wartości relacji i metody ich zmniejszania lub eliminowania mają charakter ekonomiczny, typowy dla większości firm. Zagadnienia rozwoju wartości stosunków i sposoby przełamywania barier należy rozpatrywać zaś w wymiarze strategicznym, organizacyjnym i behawioralnym. (abstrakt oryginalny)
EN
In the face of incredibly dynamic and stormy changes in the business environment the growth and development of the company's value of relationships do not go trouble-free. The paper assumes that the growth in the value of the company's relationships with market stakeholders is reflected in the growth of a tangible expected value of a given relationship. The development of the relationship's value is related to the improvement of the relationship's quality. The problems of growth of the relationship's value and methods of their reduction or elimination are economic in nature, typical of most companies. The issues of the development of the relationships' value and their overcoming should be considered in a strategic, organizational and behavioural dimension. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barney J., Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, Vol. 17, s. 99-120.
  • Byramjee F., Bhagat P., Klein A., The moderating role of relationship quality in determining total value orientation, "Global Journal of Business Research" 2010, Vol. 4, No. 2, s. 49-62.
  • Borowiecki R., Rojek T., Współcześni inicjatorzy przełomów w zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 3, s. 21-25.
  • Clarke T., The stakeholder corporation: A business philosophy for the information age, "Long Range Planning", Apr. 1998, Vol. 31, Issue 2, s. 182-194.
  • Dobiegała-Korona B., Wartość klientów a wartość firmy, [w:] E. Urbańczyk (red.), Strategie wzrostu wartości przedsiębiorstwa, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004.
  • Freeman R., Strategic Management: A Stakeholders Approach, Pitman, Boston 1984.
  • Jabłoński M., Kreacja wartości przedsiębiorstw a komponenty modelu biznesu, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Współczesne problemy analizy ekonomicznej, Katedra Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010.
  • Johnson G., Scholes K., Exploring Corporate Strategy, Text and Cases, Prentice Hall, London 1999.
  • Krupski R., Strategie wyodrębnione ze względu na wzrost i rozwój, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001.
  • Lisiński M., Metody planowania strategicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
  • McWilliams A., Gray S., Understanding quasi-intergration, "Journal of Business Strategies" 1995, Vol. 12, s. 69-85.
  • Mikołajek-Gocejna M., Wyzwania na szczeblu przedsiębiorstwa - imperatyw kształtowania wartości, [w:] C. Suszyński (red.), Przedsiębiorstwo. Wartość. Zarządzanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
  • Nowa encyklopedia powszechna, t. 4, PWN, Warszawa 1997, s. 73-74.
  • Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.
  • Piwoni-Krzeszowska E., The framework for the value relationship management of an enterprise with market stakeholder, [w:] B. Nita (red.), Performance Measurement and Management, Research Papers of Wrocław University of Economics No. 177, Wrocław 2011a, s. 136-149.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Podejście procesowe w zarządzaniu wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami w ujęciu koncepcyjno-strategicznym, [w:] S. Nowosielski (red.), Podejście procesowe w organizacjach. Czas. Jakość. Koszt, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 169, Wrocław 2011b, s. 127-138.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Strategie zarządzania wartością relacji przedsiębiorstwa z klientami, [w:] J. Pyka (red.), Nowoczesność przemysłu i usług. Konkurencja i kooperacja w strategiach zarządzania organizacjami, TNOiK Oddział w Katowicach, Katowice 2009, s. 445-452.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Wybrane problemy zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej. Metody współpracy z klientami, [w:] R. Krupski (red.), Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2004, s. 348-439.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Zarządzanie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami determinantą wzrostu jego wartości, [w:] E. Urbańczyk, E. Mioduchowska-Jaroszewicz (red.), Strategie i determinanty wzrostu wartości przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe nr 685, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 46, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011c, s. 581-593.
  • Poppo L., Zenger T., Testing alternative theories of the firm: Transaction cost, knowledge - based and measurement explanations for make - or - buy decisions in information services, "Strategic Management Journal" 1998, Vol. 19, s. 853-877.
  • Ross J., Ross G., Dragonetti N., Envinsson L. Intellectual Capital. Navigating the New Business Landscape, Macmillan Business, London 1997.
  • Williamson O., Markets and Hierarchies: Analysis and Antitrust Implications, Free Press, New York 1975.
  • Wilson D., Jantrania S., Understanding the value of a relationship, "Asia - Australia Marketing Journal" 1994, No. 2 (1), s. 55-66.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171204455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.