PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 219 Zmiana warunkiem sukcesu : przełamywanie barier rozwoju i wzrostu przedsiębiorstw | 319--325
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na wzrost i rozwój przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as a Chance of Companies Growth and Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiono problematykę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) w kontekście jej wpływu na wzrost i rozwój organizacji. Przeprowadzono rozważania w zakresie różnicy pomiędzy pojęciami 'wzrost' i 'rozwój'. Rezultatem przeprowadzonych rozważań jest propozycja etycznego prowadzenia działalności gospodarczej bez legitymizacji pod postacią formuł CSR, a tradycyjne zasady osadzone w tradycji fair play są nadal aktualne i implementowane. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is on Corporate Social Responsibility in the context of its growth and development. It discusses the differences between the concepts of "growth" and "development". As a result it proposes business conducted in ethical way, no matter its name - whether it is based on Corporate Social Responsibility or simply "fair play" principles. Nevertheless these principles are still current, crucial and needed in business. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adamus-Matuszyńska A., Firma społecznie odpowiedzialna szansą na przetrwanie w turbulentnych czasach, [w:] Public relations instytucji użyteczności publicznej, E. Hope (red.), Scientific Publishing Gr., Gdańsk 2005.
  • Blanke M., Gorynia-Pfeffer N., CSR - Kompendium - organizacje w polsce i Niemczech oraz w jaki sposób wspierają one społeczną odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstw, Rhode Kellermann Wawrowsky, 2008.
  • Bielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Bond J., Kirshenbaum R., Oszukać radar. Jak mówić do konsumenta, który nie chce słuchać, WIG- -Press, Warszawa 2001.
  • Friedman M., Kapitalizm i wolność, "Rzeczpospolita", Warszawa 1982.
  • Golewska-Stafiej A. (red.), PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami niezbędnymi do funkcjonowania firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, Fund. Komunikacji Społ., Warszawa 2004.
  • Green J., The Cynic's Lexicon: A Dictionary Of Amoral Advice, St. Martins Press, New York 1985.
  • Kołodko G., Od szoku do terapii. Ekonomia i polityka transformacji, Poltext, Warszawa 1999.
  • Kulewicz M., Wzrost i rozwój twarzoczaszki, "Acta Clinica" 2002, nr 2, t. 2.
  • Macleod C., Macleod L., McDonald's faces child-labour furore, "The Independent", 3 września 2000 r., http://www.independent.co.uk/news/world/asia/mcdonalds-faces-childlabour-furore-699441. html, 29.05.2011.
  • Milewski R., Elementarne zagadnienia ekonomii, PWN, Warszawa 1994.
  • Mohr A., Zarządzanie wzrostem firmy, OnePress, Gliwice 2005.
  • Porter M.R., Kramer M.R., Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencji?, "Harvard Business Review Polska", czerwiec 2007, nr 5.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce - Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Rok B. (red.), Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, działania, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171204677

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.