PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 148 | 13--23
Tytuł artykułu

Istota design management

Warianty tytułu
The Nature of Design Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wyjaśnienie pojęcia designu oraz zaprezentowanie podstawowych założeń koncepcji design management, dokonane na podstawie analizy światowej literatury tematu. Szczególnym zamiarem autora jest zainicjowanie dyskusji dotyczącej tej koncepcji na gruncie rodzimych nauk o zarządzaniu. (fragment tekstu)
EN
The paper defines 'design' and indicates its characteristics and main disciplines in an organization. Two approaches to design management (managerial and design) have been described and its definitions have been presented. Finally, the implementation of this management concept has been classified into three leyels: strategie, tactical and operational. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
13--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Ahopelto J., 2002, Design Management as a Strategie Instrument, Acta Wasaensia No. 99 Industrial Management 4, Universitas Wasaensis, Vaasa.
  • Balcerzak R, 2007, O wzornictwie przemysłowym - definicje, procedury, korzyści, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa.
  • Best K., 2006, Design Management. Managing Design Strategy, Process and Implemen-tation, AVA Academia, Lausanne.
  • Bruce M., Bessant J., 2002, Design in Business. Strategie Innovation Through Design, Financial Times Prentice Hall, Harlow.
  • Brzozowski M., Kopczyński T., 2009, Metody zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
  • Cooper R., Press M., 1995, The Design Agenda. A Guide to Successful Design Management, John Wiley & Sons, Chichester.
  • Design Management Institute: 18 Views on the Definition of Design Management, 1998, Design Management Review, Vol. 9, No. 3.
  • Jerrard R., Hands D., 2007, Design management: exploring fieldwork and application, Routledge, New York.
  • Kotler R, Rath G., 1990, Design: a powerful but neglected strategie tool, Journal of Business Strategy, Vol. 5, No 2.
  • Linde-Usiekniewicz J.(red.), 2005, Wielki słownik angielsko-polski PWN Oksford, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Lockwood T., 2009, Transition: How to Become a florę Design-Minded Organization, Design Management Review Vol. 20, No. 3.
  • Mozota B. de, 2003, Design Management. Using design to built brand value and corpo-rate innovation, Allworth Press, New York.
  • Stamm B. von, 2008, Managing Innovation, Design and Creativity, John Wiley & Sons, Chichester.
  • Strategia rozwoju wzornictwa w Polsce na lata 2007-2020. Proje&t nr 2.3, 2006, Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych, Warszawa.
  • Tokarski J. (red.), 1971, Slownik wyrazów obcych, PWN, Warszawa.
  • Tuulenmaki A., 2004, Finnish design agencies' services: from styling to business consulting, Form Function Finland, Vol. 94 No. 2. '
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171205827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.