PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 12 | 16--22
Tytuł artykułu

Branża KEP - elastyczne podejście do potrzeb klientów

Warianty tytułu
CEP Industry - The Flexible Approach to the Needs of Customers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Branża usług kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków branżowych na świecie, w tym w Polsce. Wyniki badań branży KEP przeprowadzonych przez Zespół Katedry Logistyki w 2010 r. pokazały, że jednym z istotnych motorów tych przemian są rosnące i zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. W ich efekcie dziś w ofercie przewoźników ekspresowych klient znajdzie nie tylko standardową usługę odbioru i dostarczenia przesyłki pod wskazany adres lecz również usługi dodatkowe oraz usługi zaprojektowane w odpowiedzi na potrzeby konkretnych branż oraz klientów. W artykule podkreślono, że elastyczne podejście do potrzeb i oczekiwań klientów wymagało od przewoźników ekspresowych stworzenia elastycznej organizacji z elastycznymi procesami, elastycznymi pracownikami i wspierającymi tę elastyczność systemami informatycznymi. Dzięki elastyczności przewoźników ekspresowych możliwa stała się również elastyczność ich klientów - zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
The courier, express and parcel services' market (CEP) is one of the most dynamically developing specialized markets in the world as well as in Poland. The results of research carried out in 2010 by the team of Logistics Department of Warsaw School of Economics proved that one of the most important drivers for change are growing and changing expectations and needs of express carries' customers. Thanks to that the range of express couriers' portfolio embraces both standard and additional services as well as services designed and tailored to respond to specific needs of customers. Within the framework of the article it is emphasized that such an approach needs the flexible organization with flexible processes, flexible employees supported by flexible IT systems. The flexibility needed by small and medium companies becomes the reality thanks to the express carriers' flexibility. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
16--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • M. Dębowski, A. Kawa, Logistyka wielkich imprez sportowych, "Organizacja i Zarządzanie", http://www.spedycje.pl/wiadomosci/24860/ logistyka_wielkich_imprez_sportowych.html.
  • K. Nowicka, Branża KEP - wartość dodana outsourcingu, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2011, nr 10.
  • A. Pluta-Zaremba, Branża KEP a polska gospodarka - uwarunkowania i perspektywy rozwoju, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2011, nr 8.
  • K. Rutkowski, M. Cichosz, K. Nowicka, A. Pluta-Zaremba, Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych - wpływ na polską gospodarkę, CDiEG, SGH, maj 2011.
  • http://www.formula1.com/inside_fl/understanding_the_sport/5297.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171206213

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.