PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 220 Społeczna odpowiedzialność organizacji : polityczna poprawność czy obywatelska postawa? | 347--356
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność organizacji według 100 największych firm Europy Środkowo-Wschodniej

Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility According to 100 Largest Companies of Central And Eastern Europe
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W krajach Europy Środkowo-Wschodniej pojęcie społecznej odpowiedzialności organizacji jest stosunkowo nowe. Czasy gospodarki centralnie planowanej nie sprzyjały wykreowaniu sposobu myślenia łączącego kwestie biznesowe i społeczne - ani po stronie konsumentów, ani po stronie biznesu. Wobec coraz głośniej artykułowanego postulatu traktowania CSR nie jako narzędzia PR (model ekonomiczny), lecz raczej jako elementu modelu wartości, warto przyjrzeć się działaniom liderów regionu w tym zakresie. Artykuł jest próbą pokazania podejścia do CSR 100 największych firm Europy Środkowo-Wschodniej według raportu "Rzeczpospolitej" i Deloitte w zależności m.in. od branży, struktury udziałów, kraju pochodzenia organizacji, jej wielkości i sytuacji finansowej. (abstrakt oryginalny)
EN
In Central and Eastern European countries the concept of Corporate Social Responsibility is relatively new. For years the economic conditions did not encourage linking business and social issues - neither among consumers nor in business. The paper attempts to show the approach of 100 largest companies in Central and Eastern Europe to CSR, depending, among others, on the origin of the organization, its size and industry. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Aluchna M., Corporate social responsibility of top ten, "Corporate Social Responsibility Journal" 2010, Vol. 6.
  • Berger I., Cunningham P., Drumwright M., Mainstreaming corporate social responsibility: developing markets of virtue, "California Management Review" 2007, Vol. 49.
  • Bielak D., Bonini S., Oppenheim J., CEOs on strategy and social issues, "The McKinsey Quarterly", Web Exclusive, October 2007.
  • Bonini S., Mendoga L., Oppenheim J., When social issues become strategic, "The McKinsey Quarterly" 2006, No. 2.
  • Craig Smith N., Lenssen G. (red.), Odpowiedzialnoćc biznesu. Teoria i praktyka, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2009.
  • Izak M., Duchowość w organizacji, [w:] M. Kostera (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Największe firmy Europy Środkowo-Wschodniej. Europa 500. Dodatek do "Rzeczpospolitej", 9.09.2010.
  • Nijhof A., Jeurissen R., The glass ceiling of corporate social responsibility. Consequences of a business case approach towards CSR, "International Journal of Sociology and Social Policy", 2010, Vol. 30.
  • Porter M., Kramer M., Strategy & society, "Harvard Business Review", December 2006.
  • Weber M., The business case for corporate social responsibility: a company level measurement approach for CSR, "European Management Journal" 2008, Vol. 26.
  • Windsor D., Corporate social responsibility: three key approaches, "International Journal of Organizational Analysis" 2006, Vol. 9.
  • Wrabec P., Ekościema, "Polityka" 2009, nr 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171206463

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.