PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2/2 | 151--159
Tytuł artykułu

PATH - model wspomagający ocenę i poprawę jakości usług medycznych

Warianty tytułu
Bank Service Quality and It's Dimensions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jakość usług medycznych jest przedmiotem zainteresowania pacjentów oraz wielu grup i podmiotów odpowiedzialnych za funkcjonowanie tych usług. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie modelu i projektu o nazwie PATH, opracowanego przez WHO - Światowa Organizację Zdrowia na rzecz poprawy narodowych systemów ochrony zdrowia. Kluczowe elementy modelu to jakość świadczonych usług oraz zaspokojenie potrzeb pacjenta. Autorki przedstawiły podstawowe składowe modelu PATH oraz wyjaśniły idę projektu PATH. (abstrakt oryginalny)
EN
Service quality in the health care sector is a point of interest of patients and many groups and entities responsible for health care services operation. The aim of the article is to present the PATH model and the PATH project, developed by WHO - World Health Organization, dedicated to national health care systems improvement. Core elements of the model are service quality and patient satisfaction. The authors of the paper presented basic elements of PATH model and explained the idea of PATH project. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
151--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański, doktorantka
Bibliografia
  • Brilman J., 2002, Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Glickman S., 2007, Promoting quality: the health-care organization from a management perspective, "International Journal for Quality in Health Care", vol. 19, nr 19.
  • http://www.cmj.org.pl/who/konferencja_cmj_mz_2007-02-09.pdf - dostęp z dnia 09.10.10.
  • http://www.cmj.org.pl/who/path.php - dostęp z dnia 24.10.10.
  • http://www.pathqualityprojekt.eu/performance - dostęp z dnia 20.10.10.
  • Krot K., 2008, Jakość i marketing usług medycznych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Lenartowicz H., 1998, Zarządzanie jakością w pielęgniarstwie: materiały dydaktyczne specjalizacji organizacja i zarządzanie, Centrum Edukacji Medycznej, Warszawa.
  • PATH, Performance Assessment Tool for Quality Improvement in Hospitals, 2007, World Health Organization.
  • Tomasik T., 2002, Podstawy poprawy jakości w medycynie rodzinnej, "Zdrowie i Zarządzanie", Kraków.
  • Veillard J., Champagne F., Klazinga N., Kazandjian V., Arah O.A., Guisset A.L., 2005, A performance assessment framework for hospitals: the WHO regional office for Europa PATH project, "International Journal for Quality in Health Care", vol. IV.
  • WHO Working Grup, Quality Ace In Health Care, 1998, nr I. Worning A.M., 1997, Rola Światowej Organizacji Zdrowia w zapewnieniu jakości świadczeń medycznych, "Antidotum", nr 3.
  • Zeller P., Kapała W., 2004, Miejsce klienta w procesie oceny jakości usług medycznych, "Problemy Jakości", nr l.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171206725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.