PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 20 | nr 93 | 35--43
Tytuł artykułu

Podejście procesowe w zarządzaniu jakością

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Process Approach in Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawą działalności każdego przedsiębiorstwa są struktury procesowe. Działalność organizacji rozważa się i analizuje w ramach systemu zarządzania jakością z uwzględnieniem procesów występujących w przedsiębiorstwie. Są dwa zasadnicze powody definiowania procesów w przedsiębiorstwie. Pierwszy wynika z konieczności wskazania tych działań, które decydują o osiągnięciu zamierzeń związanych z jakością. Są to działania, które w konsekwencji będą stanowić podstawę ustanowionego systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Drugim powodem jest konieczność dokumentowania systemu jakości. W artykule przedstawiono znaczenie podejścia procesowego w zarządzaniu jakością w przedsiębiorstwie. (abstrakt oryginalny)
EN
The basis of each company is that of the process. The activities of the organization are considered and analyzed in the framework of the quality management system including the processes occurring in the enterprise. There are two main reasons for defining processes within the company. The first is rooted in the need to identify those activities that affect the achievement of goals related to quality. The activities, which in turn will form the basis of the established quality management system in the enterprise. The second reason is the need to document the system of quality. The importance of a process approach to quality management in the enterprise is presented in this article. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Główczyk J., Uniwersalny słownik ekonomiczny, Fundacja Innowacja, Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, Warszawa 2000.
  • Myszewski J., Po prostu jakość. Podręcznik zarządzania jakością, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • Norma PN-EN ISO 9000:2006 - Systemy Zarządzania Jakością; Podstawy i terminologia.
  • Tabor A., Rączka M. (red.), Nowoczesne zarządzanie jakością, Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości Politechniki Krakowskiej im. Tadeusz Kościuszki, Kraków 2004.
  • www.qmc.pl/normy_ramki.htm, 29.01.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171207177

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.