PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 153 | 275--281
Tytuł artykułu

Rola bezpieczeństwa wyrobu w procesach związanych z opracowaniem innowacji produktowych na przykładzie rynku B2B

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of Product Safety in Processes Related to the Development of Product Innovations in the Example of the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Punktem wyjścia, przy ocenie idei innowacji wg autora powinno być zapewnienie bezpieczeństwa wyrobu i możliwości jego zagwarantowania przez kwalifikowane źródła zakupu elementów składowych, jednostek produkcyjnych oraz operatorów logistycznych będących uczestnikami łańcucha dostaw. (fragment tekstu)
EN
Companies that act on today's market arę faced with fierce competition. Due to that fact they have to become organizations capable of continuous improvement and searching for new ideas and values for customers. They should constantly implement new solutions in all areas, especially in new products. The aim of this article is to present the role of design in product innovations and new roles of designers in new product development process. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
275--281
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Beker M.J., 1995, Companion Encyklopedia of Marketing, Routledge, London.
  • Cauchick Miguel P.A., 2008, Portfolio management and new product development implementation - A case study in a manufacturing firm, International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 25.
  • Cole R.E., 2002, From continuous improvement to continuous innovation, Total Quality Management, Vol. 13.
  • Cooper R., 1993, Winning at New Products - Accelerating the Process from Idea to Launch, Perseus Books, Cambridge.
  • Edgeman R.L., Dugan J.P., 2008, Six Sigma from products to pollution to people, Total Quality Management & Business Excellence, Vol. 19.
  • Johnsen Th.E., Ford D., 2007, Customer approaches to product development with suppliers, Industrial Marketing Management, Vol. 36.
  • Karlsson R., Luttropp C., 2006, EcoDesign: What's happeningi Journal of Cleaner Production, Vol. 14.
  • Pujari D., Peattie K., Wright, G., 2004, Organizational antecedents of emironmentai responsiveness in industrial new product development, Industrial Marketing Management, Vol. 33.
  • Olczak A., Urbaniak M., 2006, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa.
  • Sakao T., 2009, Quality engineering for early stage of environmentally conscious design, The TQM Journal, Vol. 21.
  • Walter A., 2003, Relationship-specific factors influencing supplier involvemem in customer new product development, The Journal of Supply Chain Management, Vol. 39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171208619

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.