PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 201 | 110--122
Tytuł artykułu

Rozmyty pomiar i analiza jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych i środowiska R

Warianty tytułu
Fuzzy Measurement and Analysis of Service Quality with Fuzzy Numbers and R Program Application
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule scharakteryzowano nowe podejście w pomiarze jakości usług polegające na zastosowaniu liczb rozmytych. Zaprezentowano najważniejsze operacje arytmetyczne na liczbach rozmytych, których przeprowadzenia wymagają rozmyte modyfikacje metod badania jakości usług. Zasadniczym celem opracowania było zaprezentowanie na przykładach empirycznych użyteczności wybranych funkcji programu R w pomiarze i analizie jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents a new concept in service quality measurement with a fuzzy numbers application. The selected arithmetic operations on fuzzy numbers which may be used in service quality research methods were characterized. The main aim of the paper is to present, with empirical examples, possibilities of using selected packages and functions in R program in the service quality measurement and analysis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
110--122
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Benitez, J.M., Martin, J.C, Roman, C., 2007, Using Fuzzy Number for Measuring Quality of Service in the Hotel Industry, Tourism Management, vol. 28.
  • Chien, Ch.J., Tsai, H.H., 2000, Using Fuzzy Numbers to Evaluate Perceived Service Quality, Fuzzy Sets and Systems, vol. 116.
  • Huang, T.T., Huang, W.T., 2005, Using Statistical Data and Signed Distance of Fuzzy Aggregate Evaluation Method on Application of Measuring Service Quality of Hotel, Information and Management Sciences, no. 3.
  • Jefmański, B., 2010, Pomiar i ocean jakości usług edukacyjnych z zastosowaniem rozmytej metody SERVQUAL, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 107.
  • Jefmański, B., 2011a, Pomiar i ocean jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych - aspekty metodologiczne i przykłady zastosowań, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 151.
  • Jefmański, B., 2011b, Zastosowanie trójkątnych i trapezoidalnych liczb rozmytych do wyznaczenia optymalnych przedziałów luk jakości dla atrybutów usługi, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH w Warszawie (w druku).
  • Kandel, A., 1982, Fuzzy Techniques in Pattern Recognition, John Wiley & Sons, Chichester.
  • Kusterka-Jefmańska, M., Jefmański, B., 2009, Pomiar i ocena jakości usług z zastosowaniem liczb rozmytych, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 86.
  • Lasek, M., 2002, Data Mining. Zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., Berry, L.L., 1985, Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, Journal of Marketing, vol. 49.
  • Pedrycz, W., Gomide, F., 1998, An Introduction to Fuzzy Sets: Analysis and Design, The MITT Press, Cambridge.
  • Reznik, L., 1997, Fuzzy Controllers, Newnes, Oxford.
  • Walesiak, M., Gatnar, E. (red.), 2009, Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171209009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.