PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 236 Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze | 132--142
Tytuł artykułu

Wykorzystanie technologii łączności bezprzewodowej w badaniach marketingowych na rynku produktów beauty care

Warianty tytułu
The Implementation of Wireless Technology in Marketing Research within the Beauty Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz większa rola marketingu w dostarczaniu informacji i tworzeniu wartości nie wyklucza pobudzania i zachęcania do zakupu. Zmieniające się otoczenie technologiczne przeobraża zachowania konsumenckie. W wyniku szczególnie rosnącej mobilności społeczeństwa, jako efekt dostosowawczy, nasilają się poszukiwania nowych, skuteczniejszych sposobów osiągania celów biznesowych firm poprzez mobilne działania marketingowe. Celem artykułu jest przybliżenie zagadnienia marketingu sąsiedztwa w kontekście zrealizowanych przykładów łączących działania promocyjne z badaniami rynku za pomocą technologii mobilnych (Bluetooth, WiFi). Wyrażono pogląd, że ograniczanie tej technologii tylko do dystrybucji treści marketingowych, bez oczekiwania informacji zwrotnej, nie może być zadowalającym i wyczerpującym wykorzystaniem tej metody, pomimo potencjalnych problemów z nią utożsamianych. (abstrakt oryginalny)
EN
It is important to remember the increasing marketing role in information provision and value creation does not exclude the prompt and encouragement to purchase. Development within technology is transforming consumer behavior, and, due to society's increasing mobility, mobile marketing is becoming increasingly relevant. This article aims to show how mobile technology (Bluetooth, WiFi), with the aid of market research, can be utilized to promote proximity promotional activities. The views expressed herein take into account the limitations of the technology when distributing marketing content; in particular, the fact that customer feedback is ideal in situ. However, a highly effective marketing technique for the future is still to be considered. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Bluepod Media Worldwide Limited
Bibliografia
  • Cockril A., Goode M.M., White A., The Bluetooth enigma: Practicalities impair potential awareness is high. Can usage be higher?, \"Journal of Advertising Research\" 2011, vol. 51, no. 1, s. 298-312.
  • Edwards S.M., Gangadharbatla H., The novelty of 3D product presentations online, \"Journal of Interactive Advertising\" 2001, vol. 2, no. 1, s. 10-18.
  • Leek Sh., Christodoulides G., Next-generation mobile marketing: How young consumers react to Bluetooth-enabled advertising, \"Journal of Advertising Research\" 2009, marzec, vol. 49, no. 1, s. 44-53.
  • Park T., Shenoy R., Salvendy G., Effective advertising on mobile phones: A literature review and presentation of results from 53 case studies, \"Behaviour & Information Technology\" 2008, vol. 27, no. 5, s. 355-373.
  • Raport Mobile 2011, Internet Standard, edycja I, maj 2011.
  • Venkatesh V., Davis F.D., A theoretical extension of the technology acceptance model: Four longitudinal field studies, \"Management Science\" 2000, vol. 46, no. 2, s. 186-204.
  • Zoller E., Wireless Marketing Opportunities, Ovum Research, London 2003.
  • http://mobilemarketing.pl/proxyad-proximity-marketing/ (17.06.2009).
  • http://mmaglobal.com/news/mma-updates-definition-mobile-marketing (17.11.2009).
  • http://www.mobilemarketer.com/cms/lib/10884.pdf (styczeń 2011).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171209465

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.