PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 237 Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 241--249
Tytuł artykułu

Uwarunkowania i zakres całościowej oceny efektów komunikacji marketingowej - wybrane aspekty

Autorzy
Warianty tytułu
Conditions and Scope of the Overall Marketing Communication Effects Assessment - Selected Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zwrócono uwagę, że komunikacja w obszarze biznesu podlega racjonalizacji i optymalizacji. Wskazano na potrzebę stosowania metod pomiaru całościowych efektów stosowania komunikacji marketingowej. Zaprezentowano wyniki badania przeprowadzonego w podkarpackich przedsiębiorstwach. Wyniki pomiaru pokazały poziom zainteresowania firm badaniami skuteczności prowadzonych przez nie działań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
In the paper attention is paid to the fact that communication in the business sphere is subject to rationalization and optimization. There is showed a necessity of overall evaluation of marketing communication effects. The paper presents the results of survey conducted in companies from the area of Podkarpackie province. The results show the level of interest in testing the effectiveness of companies marketing activities. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Clow C.E., Baack D., Integrated Advertising Promotion and Marketing Communications, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, 2004.
  • Garvin D.A., Building a learning organization, [w:] Harvard Business Review on Knowledge Management, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • Hajduk G., Pomiar efektów komunikacji marketingowej (aspekty metodologiczne), "Handel Wewnętrzny" 2009, czerwiec.
  • Jaruga A.A., Nowak W.A., Szychta A., Rachunkowość zarządcza, Łódź 2001.
  • Kalecki M., Rakowski M., Uogólnienie wzoru efektywności inwestycji, "Gospodarka Planowa" 1959, nr 11.
  • Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Kozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2008.
  • Pickton D., Broderick A., Integrated Marketing Communications, Prentice Hall, Harlow 2005.
  • Rutkowski I., Efekty i koszty marketingu, [w:] Kontrowersje wokół marketingu w Polsce - tożsamość, etyka, przyszłość, L. Garbarski (red.), WSPiZ im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2005.
  • Schultz D.E., Measure IMC's whole - not just each part, "Marketing News" 2006, 15 lutego.
  • Šmid W., Encyklopedia promocji i reklamy, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.
  • Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa 1981.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171209903

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.